Asi se dá s jistotou říci, že Lexus není zrovna na špici elektrifikace automobilového průmyslu. Japonská značka má sice v současnosti jedny z nejlepších dostupných hybridních modelů na trhu, ale za většinou starších automobilek na scéně zaostává. Poněkud konzervativní přístup EV, který následovaly Toyota a Lexus, je však již minulostí, protože tyto dvě značky urychlují přijetí elektrických vozidel s desítkami nových modelů plánovaných na uvedení koncem tohoto desetiletí. Jedním z těchto vozů bude jakýsi velký hatchback od Lexusu, jehož předobrazem bude koncept LF-ZC, který debutuje na Japan Mobility Show.

Lexus Future Zero-emission Catalyst

Lexus Future Zero-emission Catalyst – to je úplný a poněkud matoucí název této studie, ale to rozhodně není ta nejzajímavější část. Designově je trochu těžké popsat, o jaký typ vozidla se jedná, ale spíše bychom to nazvali sedan než hatchback nebo dokonce crossover. Popravdě, liftback mu asi sluší víc, zvlášť když vezmeme v potaz fakt, že Lexus oznámil, že produkční verze tohoto konceptu bude mít podobu hatchbacku. Bude mít zhruba stejnou velikost jako současný IS, ale v tuto chvíli není známo, zda nahradí sedan, nebo budou oba v míru koexistovat.

Interiér LF-ZC pokračuje ve futuristickém tématu exteriéru s kabinou, která má místo volantu třmen a obří obrazovku, která sedí před spolujezdcem. Řidič má za třmenem mnohem menší přístrojovou desku. Ta je podpořena nejnovějším vývojem v sektoru umělé inteligence od společnosti Lexus a také systémem rozpoznávání hlasu nové generace.

Tyto dva systémy poskytují doporučení ohledně trasy a režimu, která jsou v souladu s preferencemi řidiče tím, že zohledňují vzorce jeho denní aktivity a náladu, říká automobilka. Společnost také klade důraz na takzvaný koncept Bamboo CMF, což je v překladu přístup k používání udržitelných materiálů v celé kabině.

Lexus bohužel neposkytuje informace o velikosti a typu baterie ani o specifikacích elektrického pohonného ústrojí. Firma však říká, že koncept využívá „prizmatické vysoce výkonné baterie příští generace“, které by měly poskytnout zhruba dvojnásobný dojezd než „běžná“ bateriová elektrická vozidla, která jsou v současnosti v prodeji.

Nevíme, co pro Lexus znamená konvenční elektromobil, ale je to poměrně slibné prohlášení. Cílená hodnota Cd pod 0,2 by pravděpodobně měla také hodně pomoci. Zda se tyto sliby naplní, si budeme muset počkat do roku 2026, kdy dorazí produkční verze.