Italský startup jménem Eccentrica Cars nedávno odhalil restomod projekt založený na Lamborghini Diablo. Projekt má na svědomí Emanuel Colombini, který vede nábytkářskou společnost Colombini a je velkým fanouškem Lamborghini. Kromě toho, že vlastní sbírku vozů této značky, je také účastníkem závodní série Lamborghini Super Trofeo značky.

Diablo, ale vylepšené

Nyní založil společnost Eccentrica s cílem stát se lídrem v restomodovém byznysu a projekt Diablo je známkou toho, co přijde. Jeho cílem pro vůz bylo vytvořit moderní estetiku a zároveň zlepšit výkon, i když současně zachovat kvality Diabla, zejména jeho analogovou povahu.

“Jako dítě si pamatuji, že jsem viděl červené Diablo v prvním vydání časopisu Quattroruote – byla to láska na první pohled,” uvedl Colombini v prohlášení. “Později, poté, co jsem měl možnost řídit verzi GT, jsem se rozhodl jí vzdát hold, protože jsem si představil restomodní společnost postavenou na tomto projektu.”

Práce na voze je rozsáhlá. Po odstranění dárcovského Diabla na jeho ocelové trubkové šasi byly provedeny výztuhy, které zlepšily pevnost a tuhost. K dispozici je také nová karoserie, díky které je vůz širší a impozantnější. To bylo provedeno nejen pro zlepšení vzhledu, ale také pro zvětšení rozchodu, aby se snížila tendence vozidla k nedotáčivosti.

Zatímco byly použity moderní kompozitní materiály, byly použity i tradiční metody stavby autobusů včetně kladiva a válcování hliníku. Výsuvné světlomety také ustoupily modernějším LED jednotkám odhaleným sklopným mechanismem a většina zadní části byla také obnovena. Vrcholem zadní části je sada středových koncovek z výfukového systému Capristo.

Vylepšení hnacího ústrojí sahají daleko za výfukový systém. Za kabinou zůstává původní 5,7litrový V-12, který se nacházel v dřívějších Diablech (pozdější verze modernizované na 6,0litrový motor), ale byl vybaven novými ventily a vačkovými hřídeli, které pomohly zvýšit výkon na 550 hp. skladový výkon 485 koní.

Vývoj pokračuje, ale Eccentrica odhaduje zrychlení 0-100 km/h za 3,5 sekundy, maximální rychlost 334 km/h a až 1,2 g bočního zrychlení.

Mezi další úpravy patří 19palcová kola s pneumatikami Pirelli P Zero Trofeo R a moderní brzdy Brembo s 6pístkovými třmeny. Nové brzdy vyžadují pouhých 111 stop k zastavení vozu z rychlosti 100 km/h, neboli o 23 stop méně než dříve.

Stejně pečlivá je i práce na interiéru. Zde si designéři dali za cíl zkombinovat původní, téměř minimalistickou kabinu s vysoce kvalitními materiály plus displeje a rozvaděče, které připomínají něco, co byste mohli najít ve staré stíhačce. Původní analogová měřidla jsou pryč a nahradily je displeje s pixelovou grafikou. Mezi materiály obložení patří Alcantara, uhlíková vlákna a kůže. Použití uhlíkových vláken pro sloupek řízení je podle Eccentrica kývnutím na původní Diablo GTR.

Za sedadly je úložný prostor, do kterého se vejdou zakázkové kufry, které Eccentrica poskytne na přání, zatímco na obou stranách zadní části kabiny jsou malé kovové háčky k zavěšení bund nebo tašek. Diablo restomod není jednorázový projekt. Společnost Eccentrica uvedla, že vůz je prvním prototypem malé výrobní série, která nebude mít více než 19 kusů. Cena za konverzi začíná na 1,2 milionu eur, a to nezahrnuje náklady na dárce Diablo. Celý proces bude trvat 16-18 měsíců v závislosti na specifikaci.

Prototyp měl formální premiéru na Goodwood Festival of Speed ve Velké Británii v roce 2023. Následovat bude turné po USA, počínaje vystoupením během 2023 Monterey Car Week v polovině srpna.