Pod korporátní záštitou Audi není Lamborghini tak divoké jako za éry Countachu, ale možná je to k lepšímu. Obchod tehdy zrovna neprosperoval a zdálo se, že společnost měnila majitele každý druhý týden. Nejnižší bod nastal koncem roku 1978, kdy vyhlásila bankrot. Věci se začaly obracet k lepšímu až koncem 90. let, když koncern Volkswagen konečně zkrotil zuřícího býka.
Lamborghini je nyní silnější než kdy dříve
S rekordními 10 687 vozy dodanými v roce 2024 je Lamborghini nyní silnější než kdy dříve. Zdravá bilance posledních let dala společnosti prostor k experimentování s modely určenými pro specifické skupiny, jako je Huracan Sterrato. Navazující model založený na modelu Temerario je prakticky potvrzen a existuje potenciál pro ještě speciální projekty.

Šéf prodeje a marketingu Lamborghini, Federico Foschini, pro Autocar sdělil, že značka plánuje uvést na trh ještě „bláznivější“ modely. Naznačil pikantní deriváty Revuelta, včetně možné terénní verze ve stylu Sterrata. Urus již prošel terénní proměnou v robustním modelu ST-X, ačkoli se nikdy nedostal do výroby. Ze tří současných modelů Lamborghini zůstává Urus nejlogičtějším kandidátem na speciální edici „všude“.

Foschini poznamenal, že existuje jasná poptávka po divokých projektech, jako je Sterrato, a proto Lamborghini hodlá stavět na úspěchu této rostoucí oblasti. Značka dychtivě prozkoumává nápady nad rámec obvyklých silničních supersportů: „Vždycky hledáme bláznivé věci ve všech rozměrech.“

Kromě exotických vozů s vysokým podvozkem Lamborghini nevyloučilo ani verzi modelu Temerario s pohonem zadních kol. Větší Revuelto již dalo vzniknout hardcorovému Fenomenu, který je nyní nejrychlejším a nejvýkonnějším sériově vyráběným vozem značky vůbec. Jak to vyjádřil Foschini, pokud jde o deriváty stávajících modelů, „meze jsou jen nebesa“.

Pokud jde o bestseller společnosti, Urus nakonec nepřichází o spalovací motor. Lamborghini nedávno potvrdilo, že SUV druhé generace si zachová pohon na benzín s plug-in hybridní konstrukcí, a to navzdory dřívějším plánům na plně elektrický pohon. Podobně se zdá, že čtyřmístný Lanzador, původně oznámený jako model pouze pro elektromobily, dorazí v roce 2029 jako plug-in hybrid, o rok později, než bylo plánováno.

Dalo by se namítnout, že hybridy jsou pro značky s malým objemem výroby, jako je Lamborghini, nutným zlem. Bez flotily elektromobilů, které by kompenzovaly emise z jejich motorů s velkým objemem, se exotické automobilky musí spoléhat na hybridizaci, aby splnily přísnější předpisy v Evropě i mimo ni. Pokud existuje jedna značka, která ví, jak vyrábět vzrušující hybridy, je to ta se sídlem v Sant’Agata Bolognese.






