Konečně je tu otevřená verze Maserati GranTurismo. Pozdravte GranCabrio, které se letos v létě představí ve výbavě Trofeo a je připraveno sprintovat ze tmy do slunce za 13,9 sekundy. Tak dlouho trvá GranCabrio, než spustí svou plátěnou střechu, a dá se to zvládnout rychlostí až 50 km/h. Pokud by vás zastihl překvapivý liják, budete potřebovat trochu více času – přesně 14,1 sekundy. A zatímco mnoho měkkých střech je k dispozici pouze v několika barvách, Maserati nabízí několik odstínů včetně modré, tmavě červené, černé a dvou odstínů šedé. Spárují se se šesti barvami exteriéru: Nero Assoluto, Blu Modena, Bianco Astro, Grigio Incognito, Grigio Maratea Matte a blíže nespecifikovaným odstínem metalické zelené.

Čím dalším vůz překvapí?

GranCabrio si ale nekupujete, abyste ho obdivovali se zvednutou střechou. Pomocí dotykové obrazovky vozu řidič ovládá střechu gesty vlevo nebo vpravo. K dispozici je také standardní ohřívač krku pro cestující na předních sedadlech. Pokud by se ochladilo, fouká teplý vzduch přímo ze sedadel ve třech nastavitelných rychlostech. Nebo, pokud chcete celkově méně vzduchu, je k dispozici volitelná ochrana proti větru, která se ručně instaluje za přední sedadla. To snižuje turbulence pro cestující vpředu, ale zadní sedadla jsou pro cestující prakticky nepoužitelná.

Mechanicky řečeno GranCabrio zrcadlí svého sourozence Trofeo s pevnou střechou. To znamená 542 koní přeplňovaných dvěma turby z 3,0litrového „Nettuno“ V6, pohánějící všechna čtyři kola prostřednictvím osmistupňové převodovky. Kabriolet je o 100 kg těžší, což má za následek mírně nižší statistiky výkonu. Ale stále mluvíme o vážně rychlém stroji, samozřejmě. Sešlápněte plyn a dosáhnete rychlosti 100 km/h za 3,6 sekundy. Udržujte jej na podlaze a na tachometru uvidíte 315 km/h, jen o 5 km/h méně než jeho sourozenec s pevnou střechou.

Vnitřní uspořádání je také stejné. Obsahuje 12,3palcovou středovou obrazovku infotainmentu, která se spojuje s 8,8palcovou obrazovkou vyhrazenou funkcím, jako je digitální ovládání klimatizace. Řidič sleduje vůz na 12,2palcovém přístrojovém displeji a nechybí ani palubní technika. To zahrnuje multimediální systém Maserati Intelligent Assist využívající Andriod Auto pro svůj mozek, ačkoli uživatelé Apple mají stále připojení CarPlay. Maserati Connect nabízí všechny druhy připojených funkcí pro domácnost nebo auto a k dispozici je široká škála asistencí pro řidiče úrovně 2.

Při uvedení na trh bude Maserati GranCabrio 2024 dostupné pouze ve výbavě Trofeo. Maserati oznámí ceny blíže k datu zahájení prodeje, což bude někdy v létě 2024. Nebude to levná zkušenost, základní cena bude přes 200 tisíc dolarů, tedy kolem 4,6 milionu korun.