Nissan v příštích třech letech obnoví svou řadu uvedením 30 modelů v rámci obchodního plánu „The Arc“. Pouze 16 z nich bude hybridních a elektrických vozidel, zatímco dalších 14 bude na benzín. Níže přiložené ukázkové video obsahuje stínové siluety většiny budoucích vozů. Napočítali jsme jich 25, takže to vypadá, že Nissan stále skrývá pět svých připravovaných produktů.

Na co se můžeme těšit?

Arc se skládá z několika regionálních strategií, mimo jiné pro Spojené státy a Kanadu, kde Nissan zamýšlí představit sedm zcela nových modelů. Jen v USA je cílem oživit 78 procent nabídky osobních vozů a představit plug-in hybridy spolu s modely e-Power. Posledně jmenovaný se týká hnacího ústrojí se spalovacím motorem, který slouží jako generátor k výrobě energie pro baterii, která napájí elektromotor. V modelech, jako je Qashqai, není ICE spojen s koly, takže je to jako to, co Mazda dělá s rotačním motorem pro MX-30.

Nissan zůstává ohledně své 30 modelové řady kousavý, ale zdá se, že hodně spoléhá na crossovery a SUV. Šokující, že? Můžeme si všimnout přeznačeného Renaultu 5 spolu s pickupem, což je pravděpodobně jednotunový nákladní vůz pro Oceánii zmíněný v tiskové zprávě. Pět nových SUV přichází na Střední východ a další dvě v Africe, kde bude také benzinový vůz segmentu A. Pro Evropu je plánem představit šest nových modelů a zvýšit prodejní mix EV na 40 procent.

Nissan chce doma v Japonsku obnovit 80 procent svého portfolia a uvést na trh pět zcela nových modelů, aby hybridy a elektromobily tvořily 70 procent nabídky. V Číně bude osm hybridů a elektromobilů, ale pouze polovina z nich ponese odznak Nissan. Celosvětově se předpokládá, že elektrifikovaná vozidla budou v letech 2026–2027 představovat 40 procent modelového mixu a do konce desetiletí vzrostou na 60 procent.

Jinde chce Nissan snížit výrobní náklady EV o 30 procent ve srovnání se současnou Ariya a doufá, že do roku 2030 dosáhne nákladové parity ICE-EV. Pracuje také na modernizovaných lithium-nikl-manganových kobaltových (NCM) bateriích s o 50 procent vyšší rychlostí nabíjení a 50 procent lepší hustotou energie, než jakou používá Ariya. Kromě toho jsou vyvíjeny lithium-železofosfátové (LFP) baterie, které snižují náklady o 30 procent ve srovnání s Sakura EV kei car . Inženýři současně pracují na tom, co mnozí považují za svatý grál baterií: baterie v pevné fázi, které mají dorazit v roce 2028 nebo 2029.

Obchodní plán Arc neobsahuje žádné podrobnosti o potenciální spolupráci mezi Nissanem a začínající společností Fisker, která se potýká s problémy. Začátkem měsíce agentura Reuters uvedla, že oba jsou v „pokročilých jednáních“ o navázání spojení, přičemž Nissan potenciálně investuje 400 milionů dolarů do platformy pro nákladní vozy Fisker. Podle tiskové agentury by Nissan mohl montovat pickup Alaska v USA od roku 2026. Víme, že Nissan jedná s Hondou o možném partnerství s elektromobilem.

O dlouho očekávaném nástupci GT-R se prozatím nemluví. Zprávy uvádějí, že nedávno uvedený 2025 GT-R v Japonsku bude posledním modelovým rokem pro R35. Nissan naznačil, že čistě elektrický koncept Hyper Force by se mohl začít vyrábět do konce dekády.