Je to už více než rok, co Porsche představilo první varianty modelu 911 generace 992.2, ale modelová řada stále zdaleka není kompletní. Po uvedení faceliftovaných modelů GTS, Carrera, Targa a GT3 se v nadcházejících měsících očekává další verze. Generální ředitel Oliver Blume během pololetních konferenčních hovorů o výsledcích hospodaření oznámil, že Turbo S by se mělo objevit koncem tohoto roku. Pravděpodobně se objeví i model bez generace S.
Co dalšího víme?
Šéf Porsche také zopakoval, že Turbo S bude mít hybridní pohon. To by nemělo být velkým překvapením, jelikož bývalý finanční ředitel Lutz Meschke prozradil, že 992.2 Turbo S bude elektrifikováno již v říjnu 2024. Nadcházející verze 911 bude používat baterie Varta, a to po nedávné akvizici společnosti V4Drive GmbH od skupiny Varta AG společností Porsche.
Je pozoruhodné, že GTS již obsahuje válcové články od společnosti V4Drive, která byla poté, co se Porsche v březnu stalo majoritním akcionářem, přejmenována na V4Smart. Bateriové bloky s kapacitou 1,9 kilowatthodiny používané pro pohonný systém T-Hybrid vozu se vyrábějí v závodech Ellwangen a Nördlingen. Do konce roku plánuje Porsche rozšířit počet zaměstnanců v obou závodech na 375 v rámci přípravy na nové hybridní modely 911. Říká se, že by se hybridní varianta mohla objevit i u GT2 RS , i když zatím nic není oficiální.

Od Blumeho víme, že Porsche připravuje „nové deriváty“ a značně investuje do jejich „zrychlení“ než vozy generace 992.1. GT2 RS nebylo v první polovině životního cyklu modelu 911 k dispozici, protože varianta zaměřená na závodní okruhy se obvykle objevuje ke konci výrobní série.
Přechod na hybrid pravděpodobně znamená, že nové Turbo S bude mít větší tah, ne že by 992.1 byl poddimenzovaný. S výkonem 640 koní a točivým momentem 760 Nm z dvojitě přeplňovaného 3,8litrového boxerového motoru měl předfaceliftový Turbo S o 60 koní a 56 Nm více než jeho předchůdce. Pokud ale Porsche nenajde způsoby, jak snížit hmotnost jinde, přidaná výbava bude mít za následek snížení hmotnosti. V případě GTS činí dodatečná hmotnost u americké verze 47 kg.
Dvoudveřová řada Porsche se neomezuje pouze na model 911. Výroba modelů 718 Cayman a Boxster končí v říjnu, ale Blume potvrdil, že elektrický nástupce je stále ve vývoji. Duo elektromobilů dorazí po elektrickém Cayenne, který debutuje letos, a do showroomů se dostane v roce 2026. Zuffenhausen obrátil pořadí uvedení elektromobilů na trh, protože původně měly být jako první uvedeny na trh sportovní elektromobily.
Zatímco první generace Macanu dostane v roce 2028 nástupce s benzínovým motorem, nic nenasvědčuje tomu, že by po modelu 982 následoval nový Boxster/Cayman se spalovacím motorem. Porsche v tomto segmentu vsází na elektromobily. Je to riskantní krok, vzhledem k tomu, že hlavním lákadlem všech čtyř generací byl vždy motor, a to i u čtyřválcových. S elektrickými náhradami se i manuální převodovka stane minulostí.