Je to už několik měsíců, co Maserati zrušilo plně elektrický model MC20 poté, co si uvědomilo, že zákazníci „velmi rádi jezdí s výkonnými spalovacími motory“. Vyplývá to z oficiálního prohlášení mluvčího společnosti. S ohledem na to není divu, že modenská automobilka nyní zaměřuje své úsilí na modely s benzínovým pohonem.

Superauto a baterie? To nejde dohromady..

Davide Danesin, šéf inženýrství, řekl pro Autocar, že někteří lidé mají „špatný pocit“ ze superaut vybavených baterií. Dodali bychom, že tento názor se pravděpodobně vztahuje na většinu vozů zaměřených na výkon, od cenově dostupných hot hatchbacků až po hyperauta se sedmimístnými částkami. Dále připustil, že „stále existují zákazníci, kteří hledají čistě mechanická auta“, o čemž svědčí i kupci luxusních vozů, kteří neměli zájem o elektromobilní verzi MC20.

Tyto obavy pramení z velké části z dodatečného hardwaru, který elektromobily vyžadují, což zvyšuje složitost, hmotnost a přináší všechny s tím spojené nevýhody. Výsledkem je plán dát lidem to, co chtějí: čistý zážitek ze spalovacího motoru díky motoru Nettuno V-6. Kromě toho by se překvapivě mohla vrátit i manuální převodovka.

Maserati neprodalo vůz se třemi pedály od poloviny prvního desetiletí 21. století. Danesin však vidí řadicí páku jako reálnou možnost pro model s omezenou sérií: „Když se jedná o čistě mechanické auto, dává smysl mít mechanickou převodovku s řadicí pákou. Dokonale to splňuje náš přístup a způsob myšlení. Takže upřímně si myslím, že to jednoho dne uděláme.“

Generální ředitel Alfy Romeo a Maserati Santo Ficili znovu zopakoval, že obě italské značky budou v budoucnu úzce spolupracovat, a naznačil tak možnost společně vyvinutého benzínového supersportu. Spojení by navazovalo na model 33 Stradale, který si částečně vypůjčil karbonovou vanu a hliníkové pomocné rámy na obou koncích od modelu MC20.

Autocar spekuluje, že supersportovní vůz se značkou Maserati by pravděpodobně byl GT na bázi Granturisma s vylepšenou verzí třílitrového motoru s dvojitým turbodmychadlem, který by dodával více než 621 koní dostupných v MC20 a jeho nástupci MCPura. Zvýšený výkon by pravděpodobně byl dodán bez jakékoli elektrické asistence.

Údajně se také připravuje ekvivalentní Alfa Romeo, která pomůže dosáhnout úspor z rozsahu a vytvořit solidní obchodní argument. Marketingový šéf značky Cristiano Fiorio však nedávno uvedl, že s nástupcem modelu 33 Stradale by se nemělo uspěchat, protože současnou prioritou jsou modely orientované na objem prodeje.

Neměli bychom vinit automobilky za to, že směřují zdroje do hybridů a elektromobilů. Stále přísnější emisní předpisy ztěžují investice do sportovních vozů na benzínový pohon, zejména těch s motory s velkým objemem. Další výzvou, které čelí automobilky a jejich zákazníci, je vyšší zdanění vozidel s čistě spalovacím motorem v některých částech světa, zejména v Evropě.