Je to téměř dva roky, co nám Toyota dala ochutnat elektrický sportovní vůz, ale koncept FT-Se se zatím nevyvinul do sériové podoby. Je to proto, že silniční verze se v dohledné době neobjeví. Předseda společnosti by se místo toho raději držel výkonných vozů poháněných spalovacími motory.

Když sportovní vůz, tak se spalovákem

Bývalý prezident největší světové automobilky, již pátý rok po sobě, v rozhovoru pro Automotive News jasně vyjádřil své preference : „Pro mě jako mistra řidiče je moje definice sportovního vozu něco s vůní benzínu a hlučným motorem.“ Připouští, že v Toyotě jsou lidé, kteří usilují o zábavný elektromobil, ale on by se mnohem raději držel starého dobrého spalovacího motoru.

Nejde o to, že by byl úplně proti myšlence elektrického sportovního vozu, ale stejně jako vy a já, i my všichni máme své priority. Akio Toyoda není typický vysoce postavený manažer, který celý den sedí v kanceláři. Je to „hlavní jezdec“ Toyoty s alter egem: Morizo. Toto jméno přijal v roce 2007 pro vytrvalostní závod 24 hodin na Nürburgringu a od té doby ho používá. V poslední době si toto jméno možná pamatujete ze speciální edice GR Corolla a méně známého crossoveru Lexus LBX Morizo RR .

Toyoda připouští, že závodit s elektromobily „není vzrušující“, protože baterie na okruhu nevydrží déle než hodinu. Jinými slovy, předseda společnosti tvrdí, že současná technologie není na úrovni, a dodává, že by to byl „závod v čase nabíjení nebo výměně baterie“. Stejně raději závodí ve vytrvalostních závodech, takže elektromobily zatím nejsou proveditelné.

Předseda představenstva Toyoty již vyjádřil svou neochotu plně převzít dominanci elektromobilů. Před něco málo přes rokem Toyoda prohlásila, že elektromobily nikdy nebudou představovat více než 30 procent celosvětového prodeje. Přesto jsme si všimli, jak japonský automobilový gigant zvýšil své úsilí o nulové emise rozšířením své řady elektromobilů po celém světě. Doufejme, že se objeví sportovní vůz, který se bude odlišovat od současné řady SUV a čínských sedanů bZ3 a bZ7.

Hideaki Iida, projektový manažer Gazoo Racing Design Group, sdělil našemu sesterskému webu InsideEVs , že produkční verze FT-Se se objeví po roce 2026. Podle hlavního inženýra vozu, Fumihika Hazamy, je nízké kupé konstruováno s pohonem všech kol instalací elektromotoru na každou nápravu. Elektromotory budou spolupracovat s baterií nové generace, což umožní zrychlení z 0 na 100 km/h za tři sekundy a maximální rychlost 250 km/h.

Než se Toyota pustí do segmentu elektrických sportovních vozů, naznačila rozsáhlou řadu zábavných motorů se spalovacím motorem. Již bylo řečeno, že Supra přežije současnou generaci a naznačila návrat modelů Celica a/nebo MR2. Navíc se všeobecně věří, že nový závodní vůz ve specifikaci GT3 bude základem silničního vozu s logem Lexus. Zvěsti z Japonska již naznačují, že se vyvíjí nová generace modelu 86, takže se zdá, že ve světě sportovních vozů je vše v pořádku.

Před pár měsíci viceprezident Toyota Australia pro prodej a marketing Sean Hanley ujistil nadšence, že „spalovací motory a manuální převodovky tu budou ještě dlouho, dlouho“, protože společnost ví, že milovníci benzínových motorů touží po „cvakání, praskání a lupání“ spalovacího motoru. Kdo by věděl, že Toyota bude zachráncem zábavných aut?