Vyvinout automobilovou ikonu není nikdy snadné. Jejich vznešené dědictví často znesnadňuje návrhářům modernizovat jejich styl, aniž by ztratily klíčové prvky, které je dělaly ikonickými. Pak je tu další tlak navigace v neustálých posunech v podnikovém směřování a preferencích spotřebitelů, což může vést k poklesu tržeb, pokud se vydáte špatným směrem. Tak nějak se to stalo s legendární Toyotou Land Cruiser .

Land Cruiser se dvěma tvářemi

Toyota Land Cruiser, která bude uvedena na trh na jaře 2024, bude od začátku k dispozici ve třech výbavách: First Edition, 1958, a Land Cruiser. Toyota, která je v tomto odvětví neobvyklým krokem, nabízí pro nejnovější verzi svého ikonického off-roadu dva odlišné vzhledy přední části. Modely First Edition a 1958 dostávají úpravu masky chladiče se zaobleným uspořádáním světlometů, zatímco model Land Cruiser s nejvyšší výbavou je vybaven horizontálními světlomety a různými ozdobnými prvky.

První edice bude omezena na 5 000 kusů a jako součást balíčku dostane jedinečnou přední kluznou desku, střešní nosič a ližiny. Základní model z roku 1958 je zjednodušenou verzí First Edition, která vyměnila kůži za látkové povrchy a odstranila několik standardních doplňků First Edition. Výbavu Land Cruiser bude snadné rozpoznat díky jeho obdélníkovým světlometům a přednímu panelu v barvě karoserie. Přichází také se standardní výbavou a technologiemi než ostatní dvě výbavy.

Toyota Land Cruiser 2024 je nyní pro pět cestujících. Nemá chrom ani loga Toyota (s výjimkou středové krytky ráfku), jméno Toyota je uvedeno na přední masce chladiče a zadních dveřích zavazadlového prostoru a ocelové nárazníky byly přidány s ohledem na odolnost v terénu. Designéři odsunuli A-sloupky, aby napomohli viditelnosti, a kola byla posunuta ven, aby celkový vzhled vypadal odvážněji. Hranatá zrcátka namontovaná na dveřích nám připomínají oldschoolovou řadu a jeho hranatá zadní světla připomínají jiné Land Cruisery předchozí generace. Jednou z jeho chladnějších funkcí je ručně otevíraný zadní skleněný panel, který umožňuje lepší zážitek pod širým nebem, nebo chcete-li flexibilitu, aby delší předměty vyčnívaly za zadní výklopné dveře.

Zatímco Land Cruiser je globální model, designérské studio CALTY se sídlem v Toyotě v Severní Americe se sídlem v Orange County v Kalifornii úzce spolupracovalo s týmem v Japonsku na stanovení celkového směřování stylu Land Cruiseru pro rok 2024.

Land Cruiser pouze s hybridním pohonem

Pod kůží Land Cruiseru 2024 je moderní interpretace toho, co jsme v poslední době viděli od Toyoty. Land Cruiser je nejnovějším globálním modelem, který přešel na platformu TNGA-F s tematikou nákladních automobilů a karoserií, která je základem pickupu Tundra nové generace, SUV Sequoia a pickupu Tacoma. Pokud jde o motivaci Land Cruiseru, jedná se o nejnovější model Toyoty, který bude pouze hybridní a připojí se k modelům jako Venza, Sequoia a Sienna. Využívá nový 2,4litrový čtyřválec i-Force Max od Toyoty a kombinaci elektromotoru o výkonu 48 k, které dohromady poskytují výkon 326 koní a 465 lb-ft točivého momentu, podpořené osmistupňovou automatickou převodovkou, která posílá výkon všem čtyř kolům.

Všechny Land Cruisery 2024 budou vybaveny elektronicky řízenou rozdělovací převodovkou s trvalým pohonem všech čtyř kol a automatickým samosvorným diferenciálem. U všech modelů je také standardem zadní uzávěrka diferenciálu, která rozděluje výkon v poměru 50/50 vpředu/vzadu, když je potřeba na trailu.

Přední odpružení s řídicím ramenem s tlumiči se dvěma trubkami a živá zadní náprava s víceprvkovým odpružením s vinutými pružinami by měly zajistit klid v kabině, zatímco nastavení elektrického posilovače řízení by mělo přinést větší pohodlí, když řídíte kormidlo. Toyota říká, že všechny modely dostanou tažné zařízení s tažnou kapacitou 2700 kg a také 17palcové kotoučové brzdy vpředu i vzadu.