Věděli byste, kdy se objevila na trhu první Octavia s přídomkem RS? Psal se rok 2000 a o dva roky doplnila rychlý sedan, také verze kombi, a tím byla nabídka kompletní.

RS verze se v rámci modelu Octavia těší obrovskému úspěchu. Celosvětově se její podíl dá vyjádřit 13% a v Německu či Švýcarsku je to dokonce 20% podíl. V České republice je každá 10 Octavia opatřená znakem RS na přední masce chladiče, což není vůbec špatné číslo.

První verze vozu byla nabízena pouze s benzínovým agregátem. Naftu bylo možné najít až o tři roky později, tedy v roce 2003, u RSové verze Fabie. Jediným nabízeným pohonem byl čtyřválec 1.8 20V Turbo s výkonem 132 kW v 5500 otáčkách. Motor byl párován pouze s manuální převodovkou s pěti stupni. Pokud to srovnáme s dnešní nabídkou, ta 1.8 TSI v obyčejné Octavii má stejný výkon, tedy 132 kW, lze jej kombinovat se šestistupňovým i sedmistupňovým manuálem DSG.

Pokud porovnáme ceny RS verzí, zjistíme, že zde se příliš mnoho změn neodehrálo. Základní liftback tehdy vyšel na 680 tisíc korun a kombi na 735 tisíc. Pokud nahlédneme do dnešního ceníku tak zjistíme, že základní verze Octavie RS je k dostání již od 690 tisíc korun a verze kombi RS od 731 tisíc korun. Ano je to tak, dnešní kombi je dokonce o 4 tisíce levnější, než kombi před patnácti lety. V tehdejší nabídce byly čtyři odstíny laku karoserie a to černý s perleťovým efektem, stříbrný, červený a žlutý. Připlácelo se pouze za jeden jediný a to stříbrný s diamantovým efektem, a to jen 3300 korun. V základní výbavě jste dále našli 16“ litá kola i s ocelovou rezervou, boční ochranné lišty, nerezová koncovka výfuku, spoiler na pátých dveřích, odlišné nárazníky, sportovní provedení interiéru, sportovní volant, kovové kryty pedálů, manuální klimatizace, tónovaná skla, 2 airbag a další a další věci.

Tou největší peckou tohoto vozu však byla věta z katalogu: „Dosud nejrychlejší – ale přesto ještě cítíme značné skryté rezervy,“!