Restomod byl postaven na oslavu 150. výročí továrny v Neckarsulmu a má elektromotor o výkonu 240 k z Audi e-tron. Továrna Audi v Neckarsulmu v Německu oslaví letos 150 let a na oslavu tohoto okamžiku se ingolstadtská automobilka rozhodla udělat něco poněkud speciálního, v podobě vozu, který ani nemá na kapotě logo se čtyřmi kruhy.

Zajímavá historie

Víte, než bylo Audi moderní, luxusní automobilkou, jakou známe dnes, bylo známé jako Auto Union a továrna v Neckarsulmu – která nyní vyrábí sedany A6 a A8 – byla majetkem společnosti NSU, která vyráběla jízdní kola, motocykly a automobily. V jednom okamžiku historie byla značka se sídlem v Neckarsulmu největším výrobcem motocyklů na světě a později začala prodávat vůbec první osobní automobil poháněný Wankelovým motorem. Jinými slovy, NSU byla tehdy docela velká věc.

Ve srovnání s jinými automobilovými značkami v Německu se však jednalo stále o relativně malou společnost, a tak ji v roce 1969 převzal Volkswagen, který sloučil NSU s Auto Union a přivedl značku Audi zpět k životu, čímž ukončil značku NSU. vozy, které se prodávaly pouze do roku 1973.

Mezi tyto poslední modely patřil NSU Prinz 4, kompaktní dvoudveřový sedan, který byl poháněn vzadu umístěným vzduchem chlazeným dvouválcovým motorem o objemu 598 cm3, který jako nový dával zhruba 30 koní.

Modernizace z rukou stážistů

A právě tento model – konkrétně Prinz 4L vyrobený v roce 1971 – se Audi rozhodlo vzkřísit a modernizovat ke 150. výročí továrny. A aby to bylo ještě zajímavější, německá značka zadala úkol elektrifikovat stárnoucí klasiku týmu 12 stážistů, který odvedl úžasnou práci.

Nakonec transformaci přežila jen část původního vozu: starý dvouválec byl nahrazen elektromotorem o výkonu 240 k, který vyšel z Audi e-tron z roku 2020, nádrž, která bývala pod přední kapotou, byla trhnuta a na jeho místo byl instalován vysokonapěťový akumulátor z plug-in hybridního Audi Q7 TFSI e quattro.

Upravená podlahová vana z Audi A1 včetně brzd a náprav nahradila původní podběh vozu, přičemž karoserie byla značně upravena a rozšířena, aby dobře seděla. K dispozici je také docela velký zadní spoiler, který je přišroubován přímo k ochranné kleci, což znamená, že prochází zadním oknem.

Projekt dostal jméno EP4, což je zkratka pro „Electric Prinz 4“, a byl nalakován v odstínech Suzuka Grey a Brilliant Black, zatímco obrovské zadní křídlo dostalo nádech Signal Yellow.

Uvnitř je radikální elektrický restomod tak holý, jak jen to jde: jednodeskový počítač a odpovídající obrazovka slouží přístrojům a displejům, jsou zde dvě skořepinová sedadla Recaro Podium a ochranná klec Signal Yellow.

„Projekt dal našim učňům šanci volně pracovat s různými technikami a materiály,“ řekl Timo Engler, vedoucí technologie/logistiky tréninkových vozidel. „Kromě elektrického pohonu například použili 3D tisk, druhou technologii budoucnosti. Uhlíková vlákna, známá z motorsportu, byla také použita na přední kapotu.

Je to docela agresivní maličkost, ale chceme vědět, co si o tom myslíte, takže po procházení výše uvedené fotogalerie přejděte dolů do sekce komentářů a sdělte nám svůj názor.