Cyklus zpráv se obvykle ke konci roku zpomaluje, ale letošní prosinec bude díky Toyotě nezapomenutelný. Už jsme se dozvěděli, že v pátek ráno v Japonsku propukne v realitu nový supersport, ale ukázalo se, že za tím stojí víc. GR GT se o pozornost podělí s modelem s logem Lexus a jako by to nestačilo, připojí se k nim i závodní vůz.
Co upoutávka ukazuje?
Nová upoutávka staví silniční Toyotu do popředí. Možná ve skutečnosti nenese znak Toyota, protože automobilový gigant nedávno oznámil plány na vytvoření samostatné značky pro Gazoo Racing. Vůz schovaný ve stínu by proto mohl být jednoduše známý jako GR GT.
Ale zajímavější částí upoutávky je kupé vlevo. Zdá se, že má dramatičtější linii střechy než GR. Nepochybně se jedná o verzi od Lexusu, protože design zadních světel odpovídá konceptu Sport. Upravili jsme jas obrázku, abychom odhalili více designových detailů, včetně texturovaného skleněného panelu, ve kterém je umístěno vertikální třetí brzdové světlo.

Očekává se, že jak GR, tak i jeho protějšek od Lexusu budou sdílet již oznámený motor V-8. Nově vyvinutý benzínový motor má údajně objem 4,0 litru a používá dvojici turbodmychadel. Očekávejte nějakou formu elektrifikace, ale ne nutně plug-in hybrid. Abychom to neřekli, dříve zmíněný koncept Sport byl rozhodně hybrid.
Pokud jde o ten vpravo, pneumatiky Michelin a celoplošný ochranný rám potvrzují, že se díváme na závodní vůz. Žaluzie v předních blatnících jej dále odlišují od modelu schváleného pro silniční provoz, stejně jako plexisklová okna a zapuštěné kliky dveří. Mimochodem, bude zajímavé sledovat, jak se dveře u silničního vozu otevírají, vzhledem k tomu, že se zdá, že klika není viditelná. Oba silniční vozy sdílejí vertikální přívody vzduchu ve spodní části blatníků.

Někteří z vás si jistě vzpomenou, že verze určená pouze pro závodní okruhy se poprvé objevila téměř před čtyřmi lety. V lednu 2022 Toyota představila na tokijském autosalonu koncept GR GT3, aniž by se zmínila o potenciální sériové verzi. Náš sesterský web Motorsport.com se však o rok později dozvěděl, že bude existovat model s logem Lexus a registrační značkou.
Předpokládáme, že oba budou stát šestimístnou částku, přičemž Lexus pravděpodobně bude dražší než Toyota, ale stále zůstane hluboko pod cenou 375 000 dolarů, kterou nabízí LFA. Vysoce výkonné vozy jsou souhrnně označovány jako budoucí „zcela nové sportovní modely“, ačkoli se nezmiňuje o tom, jaké odznaky budou nosit.

Toyota a Lexus nyní patří do rozšířené skupiny značek, která zahrnuje také GR pro sportovní vozy a Century pro luxusní vozy nejvyšší třídy. Daihatsu je i nadále značkou zaměřenou na hodnotu, která se soustředí na japonský trh.
Vzhledem k tomu, že trojitá světová premiéra se uskuteční 5. prosince v 11 hodin japonského času, Američané uvidí tyto vozy ve čtvrtek večer v 21 hodin východního času. Evropané budou muset v pátek vstávat velmi brzy, ve 2 hodiny ráno GMT, aby se seznámili s trojicí motorů V-8.






