Toyota nedávno odhalila FJ Bruiser s motorem V8 pocházejícím z NASCAR. Dnes můžeme vidět hotový produkt a nevypadá vůbec jako pickup FJ45 z roku 1966, jak začínal. Tým stojící za konstrukcí začal vyrobením celotrubkového podvozku a ochranné klece, přičemž karoserie se spojila s vlastním rámem. FJ má pevné nápravy, přední a zadní diferenciál Currie a převodovku Advanced Adapter Atlas. Absorbuje těžký terén díky odpružení s plným vlečeným ramenem s tlumiči Fox a pružinami Eibach.
Skutečně výkonné monstrum
Pod kapotou je upravená verze motoru NASCAR V8 o objemu 358 krychlových palců Toyota Racing Development. Toyota neprozradila, co se u FJ změnilo, ale motor má v plné závodní výbavě běžně kolem 725 koní. Má třírychlostní závodní automatickou převodovku Rancho Drivetrain Engineering a výfukový systém MagnaFlow.
![](/app/uploads/2023/11/toyota-fj-bruiser-1-1200x675.jpg?v=1699390316)
Hnací ústrojí Bruiseru dává jedinečné výkonnostní atributy. Land Cruiser se dokáže plazit rychlostí 20 km/h na nejnižší převodový stupeň. Může také uhánět krajinou rychlostí 265 km/h na nejvyšší převodový stupeň při 7 000 otáčkách za minutu s použitím 42palcových pneumatik BF Goodrich Krawler T/A KX pro maximální přilnavost. Omotávají se kolem 20palcových kol Method Beadlock, která mohou při plné jízdě zasáhnout do poloviny čelního skla.
![](/app/uploads/2023/11/toyota-fj-bruiser-2-1200x675.jpg?v=1699390328)
Jednou z důmyslnějších funkcí vozu je integrovaná dráha CAMSO. Toyota nahradila středovou kluznou desku dráhou podobnou tanku, která dokáže zachránit Bruiser, pokud se dostane vysoko do středu. Řidič nemusí ani vystupovat z vozidla, režim se aktivuje zevnitř kabiny stisknutím tlačítka.
![](/app/uploads/2023/11/toyota-fj-bruiser-3-1200x675.jpg?v=1699390343)
Sedadla Momo Daytona EVO, která Toyota přečalounila do plédu jako poctu původnímu schématu FJ, drží cestující na místě. Řidič ovládá mistrovský volant Jackie Stewart z roku 1968 od aftermarketové společnosti.
![](/app/uploads/2023/11/toyota-fj-bruiser-4-1200x675.jpg?v=1699390360)