Pokud stále neberete čínské elektromobily vážně, zde je další důkaz, že byste měli. Uzavřený a odstrojený prototyp Xiaomi SU7 Ultra zdolal Nordschleife Nürburgringu za pouhých 6 minut a 22 sekund – o 24 sekund rychleji než jeho předchozí kolo z roku 2024. To znamená, že elektrický prototyp z Číny je na legendárním okruhu rychlejší než jakýkoli sériově vyráběný vůz – ať už na benzínový nebo jiný pohon.
Vůz má úžasné parametry
Po zhlédnutí čísel nás to nepřekvapilo. Tento prototyp SU7 Ultra má díky své třímotorové konfiguraci výkon 1 548 koní, což umožňuje zrychlení z 0 na 100 km/h za pouhých 1,98 sekundy a maximální rychlost 340 km/h. Tento konkrétní vůz není sériově vyráběným modelem, ale odlehčeným závodním vozem s klecí pro zlepšení výkonu. Pro maximální přilnavost byl použit plnohodnotný závodní plášť.
Pouze tři vozy kdy zajely Nürburgring rychleji: Porsche 919 Hybrid Evo, Volkswagen ID.R a Porsche 956, a to v roce 1983. Xiaomi tvrdí, že tohoto času dokázala dosáhnout „za optimálních podmínek“, které byly pravděpodobně chladnější a oblačnější než čas stanovený loni.
I když si tento jedinečný rekordman nebudete moci koupit, Xiaomi uvádí na trh novou edici pro svůj silniční sedan SU7 Ultra na oslavu tohoto úspěchu. Dostanete ochranný rám a řadu karbonových prvků, včetně karbonové kapoty a karbonového zadního spoileru. Pod karoserií se nacházejí karbonové aerodynamické panely, které přidávají až 97 liber přítlaku. Uvnitř najdete sadu elegantních skořepinových sedadel Sparco s vyšitým logem Nürburgringu a šestibodové bezpečnostní pásy.

Edice Nürburgring je standardně dodávána s paketem Track pro SU7 Ultra, který zahrnuje brzdové destičky Endless, výškově nastavitelné tlumiče Bilstein EVO R, střechu z uhlíkových vláken a 21palcová kola obutá do pneumatik Pirelli Trofeo RS.
Společnost Xiaomi plánuje vyrobit pouze 100 kusů vozu SU7 Ultra Nürburgring edition za cenu od 814 900 čínských juanů, což je zhruba 114 000 dolarů, tedy kolem 2,5 milionu korun.