Anthony Jannarelly, muž za krásným designem Jannarelly Design-1 a hlavní designér Caterhamu, má nový výtvor nazvaný Ælla-60. Je to Ferrari 360 Modena z 90. let, přepracované tak, aby vypadalo jako stylové, elegantní superauto z 60. let. A my to milujeme.
Seznamte se s Ælla-60
Ælla-60 je prvním produktem nové společnosti Jannarelly, Art Machines od AJ. Stejně jako 360 používá 3,6litrový atmosférický V-8 uložený uprostřed, připojený k šestistupňové manuální převodovce posílající výkon na zadní kola. Art Machines uvádí suchou hmotnost 1130 kg a zrychlení z nuly na sto za 3,5 sekundy.

Designově se zdá, že Ælla-60 nesdílí téměř nic s vozem, na kterém je založen. Plynulé panely a těsné, tvarované blatníky jsou na hony vzdáleny srovnatelně plochým liniím 360. Obzvlášť cool jsou dveře, které se částečně zařezávají do střechy.

Společnost popisuje Ælla-60 jako „dokonalé manželství mezi veteránem závodního vozu a GT ze 60. let, kombinující moderní komponenty a klasické závodní prvky“. Za tímto účelem Art Machines slibuje „přímý a přesný záběr jízdy“ spolu s věcmi, jako je klimatizace, Bluetooth a snadno použitelný spojkový pedál.

Interiér byl kompletně přepracován s novou přístrojovou deskou a novým rozvaděčem. K dispozici jsou sedadla z uhlíkových vláken, analogová měřidla a nové nastavení řazení. Existuje také spousta kovových spínačů pro věci, jako je ovládání klimatizace. Nejlepší ze všeho: V dohledu není dotyková obrazovka.

„Naší myšlenkou je jednoduše vzít již homologovanou a osvědčenou základnu a přeměnit ji na ultimátní originální superauto, vytvořené bez jakýchkoli kompromisů v designu nebo jízdních zážitcích,“ řekl Jannarelly pro Top Gear.

Art Machines plánuje postavit 60 exemplářů Ælla-60 ve spolupráci s Podium Advanced Technologies, stejnou italskou firmou zodpovědnou za vozy jako Lancia Delta Futurista, Eccentrica Diablo a několik supersportovních vozů Glickenhaus. Cena každého z nich je od 865 000 EUR, tedy kolem 22 milionů korun.