Všichni jsme toužili získat řidičské průkazy, když jsme byli teenageři. Někteří byli schopni naskočit za volant auta dříve, jiní později. V Německu můžete řídit od 16 let a získat řidičský průkaz A1. Nesmíte však řídit běžné auto.

Tříkolka nebo čtyřkolka?

Tento svérázný hatchback je šitý na míru těm, kteří chtějí jezdit co nejdříve legálně. Jmenuje se Geparda (německy „gepard“) a začíná jako Volkswagen up! Zdrobnělý hatchback prochází řadou změn a stává se tříkolkou, která spadá do kategorie L5e. Není to pravá tříkolka, protože lichá zadní náprava má uprostřed takzvané „dvojkolo“.

Proto zadní část vozu při pohledu z boku vypadá, jako by se vznášela. Rozparky kol s obrovským označením „Geparda“ nám připomínají VW XL1 , kde extra panely sloužily aerodynamickému účelu. Zadní kola sedí blízko u sebe, proto je (nesprávně) kategorizován jako tříkolka.

Společnost stojící za Gepardou tvrdí, že upravila podvozek, aby zlepšila stabilitu vozu po montáži neobvyklé zadní nápravy. Vpředu je stabilizátor H&R a vzadu pružiny Eibach, takže tato automobilová zvláštnost by měla být méně hlučná než něco jako Reliant Robin. Upravený up! lze považovat za soupeře pro Citroën Ami, Fiat Topolino a Opel Rocks-e, protože trojici Stellantis mohou řídit i 16letí.

Zatímco tyto tři jsou elektrické, Geparda používá atmosférický motor o objemu 1,0 litru. Třípot nabízel VW buď s výkonem 59 nebo 74 koní. Ten byl ale nyní výrazně odladěn na pouhých 20 koní, směrovaných na přední nápravu přes pětistupňovou manuální převodovku. Přesto může stále dosahovat rychlosti 110km/h, takže je teoreticky možné s ním jet po dálnici. To zní upřímně děsivě.

Váží pouhých 907 kg. Geparda má zadní bubnové brzdy, přední kotouče, čtyři airbagy, ABS a ESP. Je pro čtyři osoby a má celkovou povolenou hmotnost těsně pod 1360 kg.

Geparda se sídlem v Bad Homburgu již dodala první vozidla a účtuje si přibližně 20 000 EUR. Za takové peníze si koupíte spoustu aut, pokud je vám 18 nebo více, ale pokud do té doby nemůžete čekat, bude to stačit. Není to jediná německá společnost nabízející tyto přestavby, protože Ellenator dělá totéž s Fiatem 500.