Koenigsegg přidává třetí variantu Jeska, která se připojí k závodnímu modelu Attack a vysokorychlostnímu Absolutu. Nový Sadair’s Spear je v podstatě drsnější verzí první varianty s vylepšeními, díky nimž je na okruhu ještě rychlejší, a přitom zůstává schválený pro jízdu na silnici. Nejprve si ale vysvětlíme název. Otec Christiana von Koenigsegga, Jesko von Koenigsegg, byl vášnivý žokej. Kůň, na kterém jel během svého posledního dostihu v roce 1976, byl, ano, uhodli jste, Sadair’s Spear.
Krásný vůz na počest otce
Ačkoli nová speciální edice nenese označení Jesko, název základního vozu zůstává Christianovou poctou jeho otci na počest jeho 80. narozenin. Sadair’s Spear navazuje na Jesko Attack s ještě agresivnějším aerodynamickým paketem, zdůrazněným aktivním zadním křídlem s dvojitými listy. Koenigsegg také prodloužil zadní část hypersportu pro zlepšení proudění vzduchu a přepracoval přívody vzduchu pro lepší chlazení.

Srdcem modelu Sadair’s Spear je známý pětilitrový motor V-8 s dvojitým přeplňováním, nyní vyladěný tak, aby na standardní palivo produkoval o 20 koní více, a celkem tak 1 300 koní. Při přechodu na palivo E85 se výkon oproti běžnému modelu Jesko zvýší o 25 koní, když je vůz napájen z 85 procent etanolu a 15 procent benzínu, a dosáhne ohromujících 1 625 koní.

Koenigsegg využil svého kouzla a snížil hmotnost o 34 kilogramů odstraněním části zvukové izolace a instalací lehčích interiérových a mechanických dílů. Výsledkem je suchá hmotnost pouhých 1 910 kilogramů. Úžasná sedmipaprsková kola s turbínovým efektem, která jsou exkluzivní pro nejdrsnější Jesko ze všech, jsou vyrobena z uhlíkových vláken. Přidání svalů a zároveň odstranění tuku umožnilo švédské exotické značce zlepšit čas Jeska Attack na Gotland Ring o 1,1 sekundy.

Pojďme si povědět o pneumatikách. Jsou širší než kdy dříve a měří 275/35/20 vpředu a robustních 335/30/21 vzadu. Koenigsegg standardně montuje pneumatiky Michelin Pilot Cup 2, ale kupující si mohou pořídit ještě přilnavější sadu Cup 2 R. Karbon-keramické brzdy byly vylepšeny lepšími destičkami pro lepší brzdný účinek.

Interiér byl také ve srovnání s „běžným“ Jeskem vylepšen a na některých trzích může být volitelně vybaven šestibodovými bezpečnostními pásy. Předpokládáme, že je nyní výrazně hlučnější, jelikož v rámci výše zmíněného snížení hmotnosti bylo zbaveno 5,7 liber zvukově izolačního materiálu.

Nicméně se nejedná o oholenou kabinu. Sadair’s Spear stále nabízí pohodlí, jako je bezdrátové nabíjení smartphonu a USB připojení. Ne že by tyto funkce pro kupující v tomto vzácném segmentu nějak znamenaly. Chcete jeden? Škoda. Sadair’s Spear je už vyprodané. Koenigsegg auto předváděl za zavřenými dveřmi a „okamžitě“ našel kupce pro celou výrobní sérii 30 kusů.