Celý koncern Volkswagen mluví o chystaném snižování nákladů již delší dobu. Dosavadní plány však nestačí a proto jsou nutné další škrty.

Čas hojnosti je pryč

Pandemie koronaviru sice již pomalu odchází, nicméně její následky se teprve projeví. Těžce zasažen jí byl automobilový průmysl, který musel zastavit výrobu a nyní bojuje s nižším zájmem zákazníků. Stále více automobilek proto začalo oznamovat plány na snižování nákladů. Mimo Renault, chystá takový krok i Volkswagen Group.

„Ve srovnání s předchozím plánováním musíme výrazně snížit výdaje na výzkum a vývoj, investice a fixní náklady,“ měl prohlásit Herbert Diess , předseda představenstva skupiny Volkswagen Group, na čtvrtečním jednání s vrcholnými manažery automobilky.

První kroky by navíc již měly být na světě. Například Bentley má v plánu propustit 1000 zaměstnanců. Britská automobilka měla problém již před pandemií a aktuální situace jí vůbec nepomohla.

Vedení německé automobilky přitom o úsporných opatření mluvilo ještě před pandemií. Již v roce 2018 vyhlásil Volkswagen plán na výrazné snížení nákladů, který počítal se zjednodušením výroby, dodavatelských řetězců i zjednodušení modelové nabídky. Cílem bylo získat volné prostředky, které by mohly být investovány do dalšího vývoje, především elektrických modelů, které tvoří budoucnost automobilky. I proto byla navázána spolupráce s Fordem.

Tyto plány ale zdá se stačit nebudou. Vyhlídky pro blízké měsíce nejsou příliš optimistické a tržby budou ještě nějaký ten pátek klesat z důvodu nízké poptávky zákazníků. S tím musí automobilky počítat minimálně do července.

Je tedy jasné, že ne všem automobilkám se letos podaří udržet v zisku. I proto by chtěl Volkswagen snížit své režijní náklady o pětinu.