• Nové benzinové motory: Dvě výkonové verze benzinového motoru 1,5 TSI i s mild-hybridní technologií ve spojení s automatickou převodovkou DSG
  • Lepší výkon: Vyšší výkon a nižší spotřeba obou motorů 2,0 TSI 
  • Široká nabídka motorů: Výkonové spektrum sahá od 85 kW (115 k) do 195 kW (265 k), pohon přední nápravy i všech kol

ŠKODA Octavia

Škoda Octavia je k dispozici s řadou technicky vyspělých a úsporných čtyřválcových motorů – čtyřmi benzinovými a dvěma naftovými motory s výkony od 85 kW (115 k) až po 195 kW (265 k) u modelu Octavia RS. Motor 2,0 TSI o výkonu 150 kW (204 k) bude standardně dodáván s pohonem všech kol.

Johannes Neft, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast Technického vývoje, říká: „Ve společnosti Škoda Auto se vždy snažíme nabídnout našim zákazníkům širokou škálu motorů. Tak je tomu i v případě modernizovaného modelu Octavia, který nabízí výhradně čtyřválcové motory, včetně dvou mild-hybridních variant, které jsou ještě účinnější. Obě výkonové verze motoru 1,5 TSI jsou k dispozici s mild-hybridní technologií ve spojení s automatickou převodovkou DSG. Oba motory 1,5 TSI mohou také vypínat dva válce díky systému automatického odpojování válců ACT+, což snižuje spotřebu paliva.“

Mild-hybridní verze pro ještě vyšší účinnost 

Nabídka pohonných jednotek modernizovaného modelu Octavia začíná benzinovým motorem 1,5 TSI s výkonem 85 kW (115 k) a naftovým motorem 2,0 TDI s výkonem 85 kW (115 k). Oba motory se pojí s manuální šestistupňovou převodovkou. Předchozí tříválcový benzinový agregát o výkonu 81 kW byl nahrazen novým čtyřválcovým motorem. Základní benzinový motor je stejně jako verze 1,5 TSI s výkonem 110 kW (150 k) k dispozici s mild-hybridní technologií ve spojení s automatickou převodovkou DSG. Mild-hybridní technologie využívá k ukládání energie do 48V lithium-iontové baterie kapalinou chlazený 48V startér-generátor poháněný řemenem. Tato energie získaná při rekuperaci může pomoci spalovacímu motoru elektrickým boostem nebo umožnit modelu Octavia plachtit se zcela vypnutým motorem. Oba motory 1,5 TSI jsou vybaveny systémem automatického odpojování válců ACT+, který při nízké zátěži automaticky odpojuje přívod paliva do dvou válců a tím dále snižuje spotřebu. Turbodmychadlo využívá variabilní geometrii lopatek.

Vyladěné motory 2,0 TSI 

U obou motorů 2,0 TSI dosahuje tlak vstřikování paliva 350 barů a čtyřválce disponují proměnným zdvihem ventilů. Ke zvýšení výkonu přispívá vylepšené sání vzduchu a optimalizace tření. Varianta o výkonu 150 kW (204 k)* se standardním pohonem všech kol pracuje se zvýšeným kompresním poměrem 12,2:1 a je o 10 kW (14 k) výkonnější než její předchůdce. Motor 2,0 TSI s výkonem 195 kW (265 k)* je dokonce o 15 kW (20 k) výkonnější než předchůdce. Oba motory jsou také úspornější než dříve.

Naftové motory s úpravou výfukových plynů pomocí procesu Twin Dosing

U obou motorů 2,0 TDI kliková hřídel s ocelovými písty účinně snižuje tepelné ztráty a zároveň zvyšuje rychlost spalování. Vstřikovací tlak činí 2 200 barů, turbodmychadlo využívá variabilní geometrii lopatek, která zajišťuje optimální plnicí tlak v širokém spektru otáček a díky tomu má motor plynulejší charakteristiku výkonové křivky. Díky optimalizaci systému úpravy výfukových plynů umístěnému v blízkosti motoru vypouští oba motory méně oxidů dusíku (NOx). Během takzvaného procesu Twin Dosing dochází k vstřikování AdBlue před dva SCR katalyzátory, které jsou řazené za sebou.

Přehled motorů

Benzinové motory
VýkonTočivý moment [Nm]PohonPřevodovkaZrychlení 0–100 km/h [s]**Maximální rychlost[km/h]**
1,5 TSI/85 kW (115 k)220Pohon předních kol6stupňová manuální10,4 (10,5)203
1,5 TSI/85 kW (115 k) mHEV220Pohon předních kol7stupňová automatická10,6 (10,7)203
1,5 TSI/110 kW (150 k)250Pohon předních kol6stupňová manuální8,5 (8,6)229 (226)
1,5 TSI/110 kW (150 k) mHEV250Pohon předních kol7stupňová automatická8,5 (8,6)229 (225)
2,0 TSI/150 kW (204 k) *320Pohon všech kol7stupňová automatickáDostupné pozdějiDostupné později
2,0 TSI/195 kW (265 k) *370Pohon předních kol7stupňová automatickáDostupné pozdějiDostupné později
Naftové motory
VýkonTočivý moment [Nm]PohonPřevodovkaZrychlení 0–100 km/h [s]**Maximální rychlost[km/h]**
2,0 TDI/85 kW (115 k)300Pohon předních kol6stupňová manuální10,4 (10,5)214 (208)
2,0 TDI/110 kW (150 k)360Pohon předních kol7stupňová automatická8,5 (8,6)228 (225)

* K dispozici později
** Hodnoty platí pro liftback (kombi).