Lexus začne do svých vozů instalovat světlomety s unikátní technologií BladeScan, která bude odrážet světlo přes rotující zrcadla.

Lexus a jeho BladeScan

Technologie moderních světlometů urazila obrovský kus cesty a své o tom ví i u Lexusu. Ten jako první představil LED světlomety v roce 2007 u své vlajkové lodi LS. V roce 2012 se pak pochlubil i  světlomety s adaptivními dálkovými světly.

Pro nedávno modernizované Lexus RX si značka připravila další zajímavou novinku, kterou je technologie adaptivních dálkových světe BladeScan. Ta bude zajišťovat nejen lepší výkon a delší dosvit, ale také lepší kontrolu nad světly v dopravě pro protijedoucí vozy.

Nová technologie je totiž schopna kontrolovat nasvícení prostoru před vozem s přesností na 0,7 stupně. 5idiči tak lépe uvidí například na značky či chodce u krajnice, zatímco u protijedoucích řidičů hrozí menší pravděpodobnost oslnění. Chodce navíc technologie rozpozná už na vzdálenost 56 metrů, zatímco u současné technologie to je pouze 32 metrů.

Zajímavé však nejsou jen parametry nových světlometů, ale také jejich technika. Jak uvádí Lexus, „Světelné paprsky z LED zdroje dopadají na dvojici rychle rotujících zrcadel ve tvaru čepele a světlo se následně přenáší na sklo světlometu k osvětlení vozovky vpředu. Světlo se na pohled nijak nepohybuje, neboť systém AHS typu BladeScan přesně reguluje distribuci světla tak, že synchronizuje otáčení zrcadel se zapínáním a vypínáním LED světlometů.

Díky tomu technologie přispívá k nižšímu riziku oslnění řidiče protijedoucího vozidla a tím tedy k vyšší bezpečnosti na silnicích.