Noc dlouhých ohňů je asi nejočekávanější částí Rally Monte Carlo. Zvláště průjezd přes průsmyk Col di Turini je největší charakteristikou posledních erzet na této legendární rally.

Již dopoledne odstartovaly posádky k prvnímu dnešnímu měřenému testu, který se jel celý na asfaltu. Posádkám na vozech Škoda, nezbylo nic jiného, než na to pořádně šlápnout. Vyhrál Sarrazin na Peugeotu, za ním se ztrátou 2,4 vteřiny Juho Hänninen a v cíli řekl „Byla to dobrá zkouška, jeli jsme úplně naplno, jen nevím, zda to má ještě cenu, ale baví mě to“. Více jsme možná čekali od Loixe, než páté místo, ale ten se potýkal s přilnavostí předních kol. Za ním se seřadili Kopecký a  Vouilloz. Vedoucí  Bouffier začínal jet trochu na jistotu,protože osmý čas a ztráta 23 sekund mluví samo za sebe.

Pořadí po 9 RZ:
1.Bouffier Bryan / Panseri Xavier – Peugeot 207 S2000
2.Delecour François / Savignoni Dominique – Peugeot 207 S2000
3.Loix Freddy / Miclotte Frédéric – Škoda Fabia S2000
4.Wilks Guy / Pugh Phil – Peugeot 207 S2000
5.Sarrazin Stéphane / Renucci J.J. – Peugeot 207 S2000
6.Hänninen Juho / Markkula Mikko – Škoda Fabia S2000
7.Solberg Petter / Patterson Chris – Peugeot 207 S2000
8.Vouilloz Nicolas / Veillas Benjamin – Škoda Fabia S2000
9.Kopecký Jan / Starý Petr – Škoda Fabia S2000

Desátá rychlostní zkouška nás již přivedla k prvním průjezdům přes průsmyk Col di Turini. K naší radosti ji ovládly vozy Škoda Fabia S2000 v pořadí  Vouilloz, Loix, Haninen, ale s minimálním náskokem na další jezdce, aby to výrazněji zamíchalo pořadím. Ale přesto to Loixovi  stačilo k postupu na celkové druhé místo a v cíli řekl „Není to špatné, jsem moc spokojený. Pokusím se dohnat Delecoura“ a to ještě nevěděl, že po dojetí Françoise již bude předním.

Pořadí po 10 RZ:
1.Bouffier Bryan / Panseri Xavier – Peugeot 207 S2000
2.Loix Freddy / Miclotte Frédéric – Škoda Fabia S2000
3.Delecour François / Savignoni Dominique – Peugeot 207 S2000
4.Wilks Guy / Pugh Phil – Peugeot 207 S2000
5.Sarrazin Stéphane / Renucci J.J. – Peugeot 207 S2000
6.Hänninen Juho / Markkula Mikko – Škoda Fabia S2000
7.Solberg Petter / Patterson Chris – Peugeot 207 S2000
8.Vouilloz Nicolas / Veillas Benjamin – Škoda Fabia S2000
9.Kopecký Jan / Starý Petr – Škoda Fabia S2000

Ani jedenáctá rychlostka nic nezměnila na vedoucích příčkách, jen překvapil Basso na Voze Peugeot 207 S2000, který ji vyhrál. Za ním opět škodovky Vouilloze a Loixe. Nejvíce v první desítce ztratil Sarrazin, kterému odešla převodovka.

Pořadí po 10 RZ:
1.Bouffier Bryan / Panseri Xavier – Peugeot 207 S2000
2.Loix Freddy / Miclotte Frédéric – Škoda Fabia S2000
3.Delecour François / Savignoni Dominique – Peugeot 207 S2000
4.Sarrazin Stéphane / Renucci J.J. – Peugeot 207 S2000
5.Wilks Guy / Pugh Phil – Peugeot 207 S2000
6.Hänninen Juho / Markkula Mikko – Škoda Fabia S2000
7.Solberg Petter / Patterson Chris – Peugeot 207 S2000
8.Vouilloz Nicolas / Veillas Benjamin – Škoda Fabia S2000
9.Kopecký Jan / Starý Petr – Škoda Fabia S2000

Půl hodiny před půlnoci odstarovaly posádky k dalšímu průjezdu přes průsmyk Col di Turini, který je velmi oblíbeným diváckým místem. S druhým průjezdem si nejlépe poradil Sarrazin na  Peugeotu 207 S2000 a celkově postoupil na třetí příčku. Další místa opět obsadily Vozy Škoda Fabia S2000  Hänninen a  Vouilloz. Více jsme očekávali opět od Loixe, který skončil sedmý hned za Janem Kopeckým.

Pořadí po 11 RZ:
1.Bouffier Bryan / Panseri Xavier – Peugeot 207 S2000
2.Loix Freddy / Miclotte Frédéric – Škoda Fabia S2000
3.Sarrazin Stéphane / Renucci J.J. – Peugeot 207 S2000
4.Delecour François / Savignoni Dominique – Peugeot 207 S2000
5.Wilks Guy / Pugh Phil – Peugeot 207 S2000
6.Hänninen Juho / Markkula Mikko – Škoda Fabia S2000
7.Solberg Petter / Patterson Chris – Peugeot 207 S2000
8.Vouilloz Nicolas / Veillas Benjamin – Škoda Fabia S2000
9.Kopecký Jan / Starý Petr – Škoda Fabia S2000

Někdo si může říci, že poslední měřený test už byl jen formalitou, ale opak je pravdou. Většina posádek jela naplno a bojovala ještě o celkové pořadí. Vyhrál Francouz Sarrazin s Peugeotem stíhaný triem škodovek  Hänninen, Vouilloz a Loix, který si pohlídal celkově druhé místo. Jediná změna v desítce byl posun Wilkse na čtvrté místo před legendu rally Delecoura. V cíli rychlostní zkoušky také zhodnotil své účinkování Honza Kopecký „Včera jsme ztratili spoustu času, riskovali jsme, a ztratili, to je prostě Monte Carlo, není moc, co k tomu říci, jsem hodně zklamaný“ a to asi všichni fanoušci okřídleného šípu ve znaku. Šéf Peugeotu Sport, Olivier Quesnel, rozhodl týmovou režií o tom, že si Stepháne Sarrazin nechá dát penalizaci v závěru soutěže s pustí tím na celkové třetí místo Guye Wilkse. Další změnou byl Petter Solberg, který měl problémy s alternátorem už během rychlostní zkoušky a jen doufal, že dojede až na cílovou rampu. To se mu ale nepovedlo a své osmé místo tak musel přepustit Honzovi Kopeckému.

Konečné pořadí 79. Rally Monte Carlo
1.Bouffier Bryan / Panseri Xavier – Peugeot 207 S2000
2.Loix Freddy / Miclotte Frédéric – Škoda Fabia S2000
3.Wilks Guy / Pugh Phil – Peugeot 207 S2000
4.Sarrazin St&eacute
;phane / Renucci J.J. – Peugeot 207 S2000
5.Delecour François / Savignoni Dominique – Peugeot 207 S2000
6.Hänninen Juho / Markkula Mikko – Škoda Fabia S2000
7.Vouilloz Nicolas / Veillas Benjamin – Škoda Fabia S2000
8.Kopecký Jan / Starý Petr – Škoda Fabia S2000
9.Basso Giandomenico / Dotta Mitia  –  Peugeot 207 S2000
10.Gardemeister Toni / Tuominen Tomi  –  Peugeot 207 S2000

Letošní jubilejní Monte Carlo je za námi a opět se ukázalo, jak velký vlim má pneumatikářská ruleta na celý závod. Závěrem ještě nesmíme zapomenout na výborný výsledek Vojtěcha Štajfa, který své Subaru Impreza STI dovedl ve své třídě na druhé pozici a celkově zkončil na devatenáctém místě.

 

Celkové výsledky : Rally Monte Carlo

Škoda na Rally Monte Carlo 2011 – 1.etapa 

Škoda na Rally Monte Carlo 2011 – 2.etapa

Fotogalerie Škoda Motorsport