Knižní publikace o vozech Škoda se na pultech knihkupectví začínají dosti rozšiřovat a přibližují nám legendy této české značky.

GRADA edice Retro

Jedním z předních nakladatelů je i společnost GRADA. V ediční řadě Retrojsou pro vás připraveny příběhy aut, které neodmyslitelně poznamenaly českou, ale i světovou automobilovou historii. Léta jsme je potkávali a mnohdy ještě potkáváme na našich silnicích. Dnes se nad nimi můžeme i pousmát, zapomenout bychom však neměli. Nejen na dobu, ale hlavně na automobily, v nichž jsme tehdy jezdili.

Publikace s vozy Škoda

Publikace přibližují velmi poutavě vznik a vývoj osobních a nákladních automobilů i motocyklů, zajímavosti že života všech osobností spjatých s automobilem, designérské a konstrukční změny postupně uskutečňované na sériových vozech a mnoho dalších informací. V knihách naleznete dosud nikde nepublikované údaje a fotografie, samozřejmostí jsou tabulky technických údajů, přehled vyrobených vozů a barevné kopie dobových prospektů.  Nyní Vám představíme tituly, ve kterých se představují vozy s okřídleným šípem ve znaku.

Spartak, Octavia, Felicia

Publikace připomíná dnes už legendární řadu osobních automobilů Škoda klasické koncepce vyráběnou v letech 1955 až 1971. Jejím prvním členem byl vůz Škoda 440 dodnes známý pod jménem Spartak, které nesl jeden z prototypů. Text a početné ilustrace čtenáři přiblíží vývoj a postupné proměny automobilů Škoda 440, 445, 450, Octavia, Octavia Super, Octavia Touring Sport, Octavia Combi, Felicia a Felicia Super, až po poslední model Octavia Combi ročníku 1971.

Škoda 1000 MB

Automobily řady Škoda 1000 MB, jímž je věnována tato publikace, představují významný mezník v historii českého – tehdy ještě československého – automobilového průmyslu. „Embéčko“ představené koncem března 1964 bylo výsledkem zhruba osmiletého hledání a vývoje, během něhož postupně vykrystalizovala koncepce i vnější tvary tohoto ryze domácího automobilu.  Nechybějí ani fotografie většiny prototipů.

Škoda 110 R

Napsání této knihy vyprovokoval stále rostoucí zájem o jednu z legend Československého automobilového průmyslu – vůz Škoda 110 R. Zejména dnešní mladá generace automobilových fanoušků se stále více zajímá o tento vůz, ale zdrojů informací ubývá. Proto vznikla tato kniha, aby přinesla ucelený přehled o historii i technice tohoto automobilu nejen jim, ale všem, koho zajímá, co se skrývá za magickým označením Š 110R.

Škoda 1203

Žádný domácí automobil se nedočkal takového nevděku a kritiky jako Škoda 1203. Přitom to byl v době svého vzniku vůz moderní, a při průběžné kultivaci se mohl stát ikonou jako třeba VW Transporter. Jenže to by se nesměl rodit třináct let způsobem, jakým se rodil. Jak, to poutavě přibližuje kniha o historii, technice i rozmanitém užití dvanáctsettrojky, řečené též razdvatrojka, dvanáctsettroska či dokonce jen troska. Vozila novorozence z porodnice, řemeslníky na stavbu, hasiče, zraněné i nebožtíky. Vpravdě „kolébka má i rakev“ na kolech.

Škoda 706 RO

Tato publikace je věnovaná modelu Škoda 706. Výhodou konstrukce autobusového podvozku Škoda 706 RO je nízká nástupní výška a další přednost se týká rozměrné karoserie, oboje se hodilo při dalším využití a nasazování, které nemělo nic společného s hromadnou přepravou osob. Část publikace je věnovaná různým úpravám pro mobilní rentgenové pracoviště, pojízdnou dílnu, knihovnu, laboratoř, stěhovací skříň apod. Oficiální úpravy prováděné finálními výrobci doplní ještě fotografie autobusů, jejichž úprava pro dané účely proběhla individuálně až po jejich vyřazení z hromadné dopravy. Počátky tuzemské sériové výroby bezkapotového užitkového automobilu patřily vozu pro odvoz odpadu z domácností s typovým značením Škoda 706 ROK.