První květen odstartoval již naplno veteránskou sezónu. SKODAHOME.cz se poprvé zúčastnil soutěže "OKRUH ČESKOBRODSKÝ", jehož historie započala ji před druhou světovou válkou a pokračování v podobě veteránského podniku se povedlo obnovit až v roc

Okruh Českobrodský

Prvý Okruh Českobrodský byl odstartován 12 května 1934. Závodu předcházela soutěž spolehlivosti bez rychlostního kritéria, která se jela týden před vlastním závodem. Trasa závodu vedla z Č. Brodu do Tismic, Vrátkova, Kostelce nad Č. lesy, Krupé, Kleček a z Liblic zpět do Č. Brodu. Tento okruh musel každý závodník absolvovat sedmkrát. Průměrná rychlost byla stanovena na 50 km/h. Závod se jel za plného provozu (ovšem ten byl tehdy mnohem menší, než dnes). Pouze bylo doporučeno, aby v den závodu uživatelé silnic pokud možno volili jinou trasu.

Druhý Okruh Českobrodský se jel 5. května 1935 a třetí Okruh Českobrodský byl uspořádán 3. května 1936. Oba se jely na stejné trati, jako ročník první.

Čtvrtý Okruh Českobrodský se jel 23. května 1937. Bylo přihlášeno 148 závodníků, což svědčilo o stoupající přízni z řad motoristických sportovců. Závod se konal poprvé na ideální betonové státní silnici s ostrou zatáčkou do Tismic. Tato silnice byla stavěna před válkou jako strategická, počítalo se, že dojde k válečnému konfliktu. Trať byla zkrácena na 7,65 km a vedla z Č. Brodu do Tismic, Nové Vsi a zpět do Č. Brodu.

Pátý poslední Okruh Českobrodský se jel 24.4.1938 ,a byl také posledním, kdy závodily ostré dobové vozy. Více o historii se dočtete na stránkách pořadatele, který čerpal v Českobrodském časopise “Naše hlasy”, vydávaným zdejším redaktorem Josefem Vyškovským v letech 1881 až 1939.

XVII. Okruh Českobrodský

Novodobá historie se začala psát po dlouhých 64 letech 4. května 2002, kdy byl uspořádán 6. ročník Okruhu Českobrodského jako soutěž veteránů. Trať více – méně kopírovala 2. a 3. ročník předválečných okruhů a zúčastnilo se ho 18 motocyklů a 16 automobilů.

Letos 1. května se jel již XVII. Okruh Českobrodský, na jehož startu byla i posádka SKODAHOME.cz. Trať vedla po silnicích 2. a 3. Třídy s délkou jednoho kola 40 km. Soutěž se jela na dvě kola jako jízda pravidelnosti s jednou tajnou kontrolou. Na startu se objevilo na pět desítek motocyklů a zhruba stejný počet automobilů. Na náměstí bylo ke zhlédnutí podstatně více veteránů, protože ne všichni startovali do hlavní soutěže.

Hezkým zpestřením byl i I. ročník značkového srazu motocyklů BSA, na který přijelo 29 motocyklů a 1 automobil zmíněné značky. Nechyběla ani nestorka této značky Libuše Šulcová na své sidekárové BSA 770 E28 z roku 1928.

SKODAHOME na Okruhu Českobrodském

Soutěže XVII. Okruh Českobrodský se zúčastnila také posádka SKODAHOME.cz s vozem ŠKODA 1000 MBG z roku 1967. Pro naši posádku to byla prvně takto dlouhá jízda pravidelnosti. Ač již předtím získala vavříny na takových soutěžích jako je Zbraslav-Jíloviště nebo Pražská Noblesa, Okruh Českobrodský je přeci jen mnohem náročnější pro svoji délku. EMBéGéčko s Olinem za volantem jelo spíše na zkušenou, než přivést nějaký ten vavřín. O to větší spokojenost s výsledkem byla v cíli. Sedmé místo z 30 posádek v kategorii “Auto po roce 1945” byl velmi hezký výsledek, přičemž pouhých 8 vteřin dělilo posádku od třetího místa.

Více vám napoví naše fotogalerie a podrobné výsledky naleznete na stránkách pořadatele Okruh Českobrodský.

Velká fotogalerie XVII. Okruh Českobrodský