Český hendikepovaný cyklista Jiří Ježek je před svým startem na Tour de France s podporou společnosti ŠKODA ve špičkové formě.

UCI ParaCycling World Cup

Při poslední zatěžkávací zkoušce před Tour de France obsadil Ježek o uplynulém víkendu vynikající 17. místo v časovce na společném mistrovství České a Slovenské republiky v silniční cyklistice, při kterém si poměřoval síly s nehendikepovanými závodníky. Svou dobrou kondici prokázal osmatřicetiletý cyklista také dvěma vítězstvími ve dvou časovkách při závodech světového poháru v italském Meranu a španělské Segovii. Díky těmto vítězstvím vede v celkovém pořadí „UCI ParaCycling World Cup“.

Cyklista Jiří Ježek

Šestinásobný paralympijský vítěz a mistr světa Jiří Ježek zajede 10. července 2013 při první časovce letošní Tour de France orientační čas. Tuto akci podpoří společnost ŠKODA, dlouholetý partner Českého paralympijského týmu a sponzor Tour de France. Ježkův individuální výkon zaznamená teprve patnáctiletý talentovaný fotograf David Vlk, který díky zákeřné nemoci přišel o pravou nohu pod kolenem a má tedy stejný hendikep jako Jiří Ježek. Během léčení byla pro Davida úspěšná sportovní kariéra českého cyklisty obrovskou motivací a díky společnosti ŠKODA se na letošní Tour de France jejich životní příběhy propojí.

„Účast Jiřího Ježka a Davida Vlka bude emocionálním vrcholem letošní Tour de France,“ říká Werner Eichhorn, člen představenstva společnosti ŠKODA za oblast prodeje a marketingu. „Velice nás těší, že jako dlouholetý partner Tour de France můžeme tento počin podpořit a splnit sen dvěma neobyčejným lidem.“

Tour de France

Svým umístěním mezi českou a slovenskou špičkou a dvěma vítězstvími v rámci světového poháru mezi paralympioniky působivě prokázal český cyklista v posledních dnech svou velmi dobrou formu. Jiří Ježek je považován za jednoho z nejlepších hendikepovaných sportovců na světě. Šestkrát zvítězil na paralympijských hrách, zlatou medaili získal také na paralympijských hrách 2012 v Londýně v časovce jednotlivců. V České republice byl zvolen ‚Hendikepovaným sportovcem roku‘. Jako jeden z mála paralympioniků může díky své výkonnosti nastoupit i proti cyklistům bez handicapu.

„Je to pro mě velká pocta a splněný sen. Vážím si toho, že jako nejlepší hendikepovaný cyklista světa budu moci právě v časovce představit své umění na nejslavnějším profesionálním závodě. Věřím, že to bude skvělá reklama pro paralympijský sport, pro mě osobně i pro Českou republiku. Spojení českého závodníka a společnosti ŠKODA je symbolické, zvláště tento rok, kdy ŠKODA slaví deset let spolupráce s Tour de France. Navíc se jedná o jubilejní stý ročník Tour. Víc jsem si snad ani nemohl přát. Moc se těším, chci si tu výjimečnou příležitost co nejvíc užít. Je to ale zároveň pro mě i velká sportovní výzva, pojedu na sto procent. V posledních týdnech se mi v časovkách dařilo. Věřím proto, že se na Tour představím v nejlepším světle,“ říká Jiří Ježek

Podporou Ježkovy účasti na Tour de France ŠKODA vyslala další silný signál v rámci svého široce pojatého sponzoringu cyklistiky. Již podesáté je automobilka letos hlavním sponzorem a oficiálním vozem Tour de France, nejslavnějšího cyklistického závodu světa. Automobilku bude na jubilejním 100. ročníku slavného cyklistického závodu důstojně reprezentovat flotila 250 vozů a řada doprovodných akcí. ŠKODA je navíc také partnerem ‚Bílého trikotu’ pro nejlepšího jezdce do 25 let. K tomu je třeba přičíst ještě aktivity na internetu a na sociálních sítích. Letošní Tour de France se koná od 29. června do 21. července.

Kolo pro život

ŠKODA AUTO nepodporuje cyklistiku jen na mezinárodní nebo profesionální úrovni. Angažuje se například také v oblíbené sérii ‚Kolo pro život’, největším amatérském závodě horských kol na světě. V uplynulých třinácti letech se série celkem účastnilo zhruba 160.000 jezdců, 20.000 z nich jen v roce 2012. Navíc ŠKODA v České republice pořádá masovou cyklistickou soutěž ‚Virtual Cup’.  V ní se fanoušci cyklistiky utkávají na jedné ze 16 závodních tratí.

Slavia

Podpora, kterou značka ŠKODA cyklistice poskytuje, svědčí o mimořádném vztahu české automobilky k bicyklům. Výrobou jízdních kol v Mladé Boleslavi začala úspěšná historie podniku. Již na konci předminulého století, v prosinci 1895, tam mechanik jízdních kol Václav Laurin a knihkupec Václav Klement založili továrnu na výrobu velocipedů. V prvních letech vyráběli nadšení průkopníci jízdní kola značky ‚Slavia‘, od roku 1899 motocykly a roku 1905 konečně i první automobil ‚Voiturette A‘. V roce 1925 se firma L&K spojila s koncernem ŠKODA.