FIA European Rally Championship (ERC) a Eurosport udělili tovární posádce značky ŠKODA Jan Kopecký/Pavel Dresler titul mistrů Evropy. Nejlepší piloti sezóny 2013 převzali během slavnostního ceremoniálu v Paříži poháry. Před čtyřmi dny tuto posádku ocenila

ŠKODA Motorsport

„Sezóna 2013, v níž jsme pro značku ŠKODA získali tři kontinentální tituly, nemohla dopadnout lépe,“ říká vedoucí týmu ŠKODA Motorsport Michal Hrabánek. „Mimořádně přitom vynikají naše úspěchy v ERC. Jan Kopecký a Pavel Dresler vtiskli této sezóně ERC svou pečeť a tím prokázali schopnosti své a také vozu ŠKODA Fabia Super 2000 – a to na nejrůznějších površích a odlišných podmínkách. Na celý náš tým jsme velice hrdí.“

Škoda Fabia Super 2000

Díky šesti úspěchům (v Rakousku, na Kanárských ostrovech, Azorách, v Rumunsku, České republice a v Chorvatsku) z osmi startů v letošní sezóně ERC si české duo už při soutěži v Chorvatsku zajistilo titul mistrů Evropy. Tovární posádka značky ŠKODA  Esapekka Lappi/Janne Ferm (FIN/FIN) navíc vyhrála závěrečnou soutěž seriálu ve Švýcarsku. Posádka Freddy Loix/Frédéric Miclotte (B/B) získala díky vítězství v Belgii pro značku ŠKODA další úspěch v letošním ERC. Vedle titulu mistrů Evropy získali jezdci ve vozech značky ŠKODA, v úspěšném roce 2013, také celková vítězství v dalších kontinentálních mistrovstvích – v Asijsko-pacifickém šampionátu (APRC) a v mistrovství Jižní Ameriky – a dále šest národních mistrovských titulů.

Jan KOPECKÝ

Pro Jana Kopeckého je titul v ERC největším mezinárodním úspěchem. V letech 2009 až 2012 vyhrál český jezdec sedm závodů v sérii Intercontinental Rally Challenge (IRC) a získal tak čtyřikrát za sebou titul vicemistra. Jednatřicetiletý pilot se značnou měrou podílel na úspěchu vozu Fabia Super 2000. V roce 2008 absolvoval Kopecký první zkušební jízdy s tehdy nově vyvinutým vozem specifikace S2000 a od té doby se výrazně podílel na vývoji tohoto v celosvětovém měřítku nejúspěšnějšího českého vozu s pohonem všech kol.

„Sezóna se pro nás vyvíjela skutečně skvěle, všechno do sebe krásně zapadalo,“ říká Kopecký. „Můj tým odvedl výtečnou práci. Jsem velice hrdý na to, že jsem se na vývoji vozu Fabia Super 2000 mohl podílet od samého začátku a že mě tento vůz nyní dovezl až k největšímu úspěchu v mé kariéře. Mimořádný dík za spolupráci patří mému spolujezdci Pavlu Dreslerovi, s nímž jsem zažil dva roky plné radosti.“

Posádka Kopecký/Dresler se vedle šesti vítězství – mj. i na domácí, české půdě – probojovala na stupně vítězů ještě dvakrát: druhým místem na Korsice a třetím místem v Polsku. Také pro Dreslera je zisk titulu v ERC největším úspěchem v jeho dosavadní kariéře. „Jsme velice šťastni, že se nám už ve druhé společné sezóně podařilo s takovým náskokem získat titul mistrů Evropy,“ říká sedmadvacetiletý Dresler. „Jan a já jsme spolu v dokonalé souhře a tým nám naši Fabii Super 2000 vždy dokonale připravil.“

Posádka mistrů Evropy v roce 2014 vyrazí za titulem v sérii APRC. Tovární jezdci značky ŠKODA se navíc opět zúčastní série ERC. „S ohledem na skvělé výsledky roku 2013 pohlížíme do budoucnosti s velkou dávkou optimismu,“ říká Hrabánek. Úspěšný sportovní projekt ŠKODA Fabia Super 2000 se dočká následovníka, v příštím roce začne v Mladé Boleslavi vývoj vozu ŠKODA Fabia R 5. Nový soutěžní vůz specifikace R 5 bude dle pravidel FIA poháněn přeplňovaným motorem o objemu 1,6 litru. „Vstup do kategorie R 5 je pro značku ŠKODA logickým krokem. V tomto okamžiku počítáme s tím, že nový vůz bude homologován do poloviny roku 2015,“ říká Michal Hrabánek.