ŠKODA nastoupí na start veteránské rally Bodensee Klassik. Na třetím ročníku jízdy rovnoměrnosti a spolehlivosti kolem Bodamského jezera posílá značka na téměř 600 kilometrů dlouhou trať atraktivní kvarteto vozů. Start a cíl každého dne je v rakouském měs

Veteránská rally Bodensee Klassik

„Bodensee-Klassik je jednou z nejhezčích a nejpestřejších jízd veteránů i youngtimerů,“ říká Ing. Michal Velebný, koordinátor restaurátorské dílny ŠKODA Muzea. „Čtyři vozy ŠKODA, které se závodu účastní, patří mezi milníky naší 119leté historie,“ dodává Velebný.

ŠKODA Felicia z roku 1961

Častým hostem veteránských soutěží, který určitě i u Bodamského jezera vzbudí velkou pozornost, je tyrkysově zelená ŠKODA Felicia z roku 1961. Auto pochází z firemní sbírky historických vozů v Mladé Boleslavi. Se svým elegantním tvarem a výraznými „křidélky“ na zádi je tento sběrateli stále žádanější kabriolet považován za jeden z nejatraktivnějších vozů šedesátých let. Se svými 930 kg je Felicia skutečně lehkou váhou. Vůz pohání čtyřválcový benzinový motor o výkonu 50 koňských sil a zdvihovém objemu 1.089 cm3. Maximální rychlost činí 130 km/h.

ŠKODA 1101 ‚Tudor’

ŠKODA 1101, známější pod označením ‚Tudor’, je významným reprezentantem poválečné éry automobilky ŠKODA. Soutěže Bodensee Klassik se účastní mimořádný polokabriolet Tudor. Vůz byl od dubna 1948 po několik let ve službách velvyslanectví Švýcarska v Praze, poté byl v soukromém vlastnictví. V roce 2005 vůz převzalo ŠKODA Muzeum a podrobilo jej citlivé renovaci. Čtyřválcový motor o objemu 1.089 cm3 dává výkon 32 koňských sil.

ŠKODA 130 RS

ŠKODA 130 RS byla na přelomu sedmdesátých a osmdesátých let jedním z nejúspěšnějších závodních vozů. V Bregenz startuje vůz z roku 1976, za volant usedne sedminásobný rallyový mistr Německa Matthias Kahle. Škoda 130 RS, ve své době přezdívaná ‚Porsche Východu’, dosáhla mimo jiné double při Rallye Monte Carlo 1977 a vítězství v mistrovství Evropy cestovních vozů v roce 1981. Motor disponuje výkonem 136 koňských sil při 8.500 ot/min, vůz dosahuje maximální rychlosti 200 km/h.

ŠKODA Rapid z roku 1984

Nejmladším reprezentantem značky ŠKODA ve startovním poli je ŠKODA Rapid z roku 1984. Dvoudveřové kupé bylo v roce 2013 kompletně restaurováno. Rapid byl ve své době zajímavým představitelem vozů značky ŠKODA s motorem vzadu. Benzinový čtyřválec o objemu 1,3 litru podává výkon 58 koňských sil.

Německo, Rakousko a Švýcarsko

Třetí ročník soutěže Bodensee Klassik potrvá tři dny (od 1. do 3. května), start i cíl je v rakouském městě Bregenz. Na programu je pět etap o celkové délce 600 kilometrů, které vedou po území Německa, Rakouska a Švýcarska. Účastníky čekají krásné alpské scenérie a grandiózní výhledy. O vítězství v soutěži nerozhoduje nejvyšší rychlost, ale spolehlivost a rovnoměrnost jízdy. Do soutěže je možno přihlásit historické vozy až do roku výroby 1994.