Oživlá legenda?

Citroën 2CV začal být plánován již před druhou světovou válkou, ovšem k jeho realizaci došlo až tři roky po jejím konci. Automobil si okamžitě získal takovou popularitu, že výroba probíhala až do roku 1990 a mnoho lidí si klade otázku, zda se vůz nedočká svého pokračování.

Něco podobného předvedly v minulosti například Mini, Fiat či Volkswagen, které se svými oprášenými legendami slavili poměrně velké úspěchy. Značka Citroën se také snaží u svých novinek inspirovat minulostí ovšem s moderním pokračovatelem kachny prý počítat nemáme.

Vyvíjíme náš design s ohledem na minulost,“ uvedla Linda Jakcson, ředitelka značky, v nedávném rozhovoru pro Top Gear, „ale rozhodně bych nechtěla, abychom se stali výrobcem, který produkuje retro. Nehodlám se pouštět do výroby nové 2CV. Ta měla svůj čas, ten byl správný, ale (teď) je to o hledání dalšího designu, který bude našim zákazníkům vyhovovat.

Novost, ne minulost

Obrovská základna příznivců modelu 2CV tak bude nejspíše dosti zklamaná, pravdou však je, že se jedná o poměrně logické rozhodnutí. Automobilový průmysl se totiž nyní nachází v bodě velkých změn od pohonných jednotek, až po způsob, jakým se budou vozy řídit. Přinášení minulosti do doby, která hledí spíše do budoucnosti by tak nemusel být nejšťastnější tah.

Myslím si, že musíte neustále přemýšlet inovativně,“ dodává Jackson. „Když se vrátíte k tomu, co se vám povedlo v minulosti? Dobře, tehdy to byl úspěch, ale myslím si, že lidé chtějí novost.“

I přesto se však Citroën snaží alespoň částečně vymykat některým zaběhlým standardům. Stačí se jen podívat na model Cactus, který nabízí nevšední design i nevídaný komfort. A pokud byste o vozu odkazujícím na Kachnu hodně toužili, pak stačí koupit Citroën C3 Pluriel ve speciální edici Charleston.