Čekají nás velké změny, které by mohly dát vzniknout zcela nové alianci, ale také v nich budou chybět některá tradiční jména. Alespoň tak vidí budoucnost týkající se automobilového průmyslu Carlos Tavares, šéf skupiny PSA Group.

Velké změny

Primárně podle něj bude automobilový průmysl stále více přecházet na elektrifikaci, což si vyžádá obrovské investice. Ty přinutí řadu automobilek k vytváření partnerství a aliancí napříč celým sektorem. Tavares však dodal, že některé ze současných automobilek tento přechod nezvládnou a v příštích deseti letech skončí.

„Přežijí jen ti nejagilnější s darwinovským duchem,“ nechal se slyšet Tavares. Zmiňuje například to, že PSA před časem zastavilo investice do vývoje spalovacích motorů pro Evropský i čínský trh a jejich emise CO2 jsou dlouhodobě pod normami požadovanými Evropskou unií.

Tavares zároveň potvrdil, že skupina nadále pracuje na spojení s koncernem Fiat Chrysler Automobiles, se kterým PSA vytvoří společnost Stellantis, jenž se stane čtvrtou největší automobilkou na světě. Ty nejnáročnější kroky již má společnost mít za sebou a k definitivnímu spojení by tak mělo dojít někdy v průběhu prvního čtvrtletí příštího roku.

Prvním úkolem nově vzniklé společnosti by mělo být posílení podílu na čínském trhu, na které bude mít automobilka v porovnání s americkým či evropským trhem poměrně malé zastoupení. Přitom žádná velká globální automobilka si nemůže dovolit v Číně chybět, vzhledem k tomu, o jak velký trh se jedná, a to zejména co se prodeje elektromobilů týče. Na to ostatně upozornil i sám Tavares.