Spring je skutečně kompaktní crossover, který Dacia vybavuje elektromotorem o výkonu pouhých 33 kW. Baterie by měly vystačit na 230 kilometrů dle kombinovaného cyklu WLTP. Rumuni s ním jasně demonstrují, že se lze filosofie „levně a pro všechny“ držet i nadále s elektromobily.

Levněji to už asi nejde

Dacia musela do elektrický vod vstoupit vlivem stále se zpřísňujících emisních norem. Díky tomu však mám na našem trhu nejlevnější elektromobil. Jeho cena startuje na částce 449 900 korun, za základní stupeň Comfort. Díky tomu je Spring ještě levnějším vozem, než Škoda CitiGo iV, která byla nabízena za 479 900 korun.

Výbavový stupeň Comfort nabízí čtrnáctipalcová kola, čalounění kombinující látku s umělou kůží, šest airbagů, sadu na opravu pneumatik, diody denního svícení či centrální zamykání s dálkovým ovládáním. Dále je tu i manuální klimatizace, rádio či elektricky nastavitelná vnější zpětná zrcátka či elektrické ovládání oken vpředu i vzadu.

Tento stupeň ovšem na trh dorazí až později. Nejdříve bude vůz nabízen v druhém stupni Comfprt Plus za 489 900 korun. Tento stupeň přidává rezervu, parkovací čidla spolu s kamerou či multimediální systém s navigací. Nechybí ani stylové oranžové doplňky či čalounění z umělé kůže.

Elektromotor o výkonu 33 kW je schopen vybičovat vůz k rychlosti 100 km/h až za 19,1 sekundy. Dacia ovšem nepředpokládá, že by se majitelé vozu k takovým rychlostem vůbec dostaly automobil je totiž koncipován jako vůz do města, čemž odpovídají i vnější rozměry a maximální rychlost 125 km/h. Baterii o kapacitě 27,4 kWh je pak možné nabít ze zásuvky již za 14 hodin.

První kusy by se u nás měly objevit na podzim a půjde o vozy pro běžnou klientelu. V průběhu roku se pak u nás objeví i provedení Business, které bude určené pro půjčovny či služby sdílení vozidel.