Kevin a Lukas Czinger dali vzniknout slavnému neviditelnému letounu SR-71 Blackbird, který je inspirací pro jejich možná na silnici dominující Czinger 21C s tandemovým sedadlem s dvoukřídlými dveřmi. Stejně jako SR-71 prolomil paradigmata aerodynamiky, přičemž se většinou vyhnul detekci nepřítele, čímž předefinoval to, co bylo možné ve vojenském letectví, 21C se snaží předefinovat, jak lze navrhovat, vyvíjet a vyrábět automobily. Na oslavu této inspirace tato dvojice odhalila na letošním Monterey Car Week v Pebble Beach svou „zakladatelskou edici“ Czinger 21C Blackbird.

Úchvatný hypercar

Stejně jako základna Czinger 21C orientovaná na dráhu a aero-slick verze Vmax, Blackbird sdílí přední část stíhačky minimalizující inline sezení pro dvě osoby a přidává aerodynamiku s vysokým přítlakem, zakázkový černý lak JET s integrovanými exponovanými karbonovými povrchy, nový výstup výfuku, který evokuje tvar přídavného spalování letadla, a jemná loga nesoucí charakteristický dvojitý ocasní profil SR-71 na prazích dveří a jinde. Středy kol z lehkých slitin nesoucí ráfky z uhlíkových vláken mají sedm paprsků, které připomínají typický profil proudového letadla při pohledu shora.

Uvnitř téma pokračuje se všemi čalouněnými povrchy s tmavě černým materiálem Alcantara perforovaným laserem, který odhaluje „přídavné spalování oranžové“ pod ním, ve vzoru, který vyzařuje ze středu sedadel. To dokresluje černá kůže u dveří a volantu, zatímco vybrané prvky odhalené konstrukce jsou vytištěny 3D z titanu.

Czinger 21C Blackbird dostane dalších 100 koní, čímž se celkový výkon dostane na 1350 koní. Aktualizace softwaru mírně vylepšuje mapování motoru, ale primárně pouze nasměruje jednotku motor-generátor, aby posílala více energie do elektromotorů. Toto skrovné 8procentní zlepšení zjevně nepovede k dramatickému poklesu zrychlení, přičemž se stále očekává, že zrychlení z 0 na 100 bude trvat 1,9 sekundy. Zadní křídlo s vyšším přítlakem omezuje maximální rychlost na 350 km/h (elegantnější edice 21C Vmax zvládne nárokovaných 407 km/h).

Czinger očekává, že své první dodávky zákazníkům uskuteční koncem tohoto roku, a to prostřednictvím rozšiřujícího se mezinárodního působení 15 prodejců, včetně Londýna, Barcelony, Mnichova, Frankfurtu a Tokia. Výroba 21C bude omezena na 80 vozů, rozdělených poměrně rovnoměrně mezi uhlazenější 21C Vmax a 21C více zaměřený na trať, z nichž pouze čtyři budou edice Blackbird – a všechny čtyři byly prodány během Monterey Car Week, a to navzdory značnému navýšení o cca 17 milionů korun nad cenu základní nebo Vmax verze.