Nissan GT-R je už poměrně starý a jeho kořeny sahají až do roku 2001 s konceptem Skyline GT-R. Navzdory svému úctyhodnému věku měl japonský supercar vynikající rok 2023, kdy například prodeje ve Spojených státech vzrostly o 584 procent. Přesto generace R35 nutně potřebuje náhradu.

Další generace na obzoru?

Na Japan Mobility Show loni v říjnu Nissan naznačil vyhlídky na auto příští generace. Tato velkolepá Hyper Force ukradla show v Tokiu se svým šíleným designem a příslibem výkonu 1 341 koní. Měl přední a zadní motory, pohon všech kol, motýlkové dveře a pixelované logo GT-R. Nyní ředitel programového designu společnosti naznačuje, že poutavý koncept má šanci vyvinout se do roku 2030 v produkční model.

V rozhovoru s Autocar Giovanny Arroba zmínil Hyper Force jako „odvážný, ale hmatatelný sen, kterého je třeba dosáhnout do konce dekády“. Pokračoval tím, že “tvary, proporce a postoj nejsou založeny na čisté fantazii.” Pokud jde o zpětnou vazbu, kterou Nissan obdržel po odhalení konceptu, názory byly smíšené. Někteří navrhovali, že příští supercar by si měl zachovat spalovací motor, zatímco jiní reagovali „docela pozitivně“ na plně elektrické nastavení.

Globální produktový šéf Nissanu Ivan Espinosa dříve uvedl, že před uvedením elektrického GT-R na trh je plánem počkat, až dosáhnou zralosti polovodičových baterií. Zatímco Hyper Force měla dvoumotorové nastavení, Espinosa nevyloučila možnost nacpat do R36 třetí nebo dokonce čtvrtý motor. Dokonce se krátce zmínil o žhavější variantě Nismo, která by měla menší baterii, aby se snížila hmotnost.

Nissan již uvedl, že elektromobil s polovodičovými bateriemi bude uveden na trh v roce 2028. Společnost slibuje dvojnásobnou hustotu energie a trojnásobnou rychlost nabíjení ve srovnání s lithium-iontovými bateriemi. Podle Davida Mosse, viceprezidenta firmy pro výzkum a vývoj v Evropě, budou tyto baterie nové generace napájet elektromobil, který nesouvisí s žádným existujícím modelem, protože bude zapotřebí zcela nová platforma. Moss navíc uvedl, že polovodičové baterie zlepší proveditelnost výroby velkých SUV a pickupů.