YouTuber a nadšenec Adam LZ, částečně inspirovaný modelem 911 Dakar, vytvořil první „Safari GTR“. Adam začal svou stavbu s dárcovským vozem R32 GT-R bez motoru, který ukořistil za 10 000 dolarů a nechal částečně zrestaurovat v obchodě v Connecticutu. Rychle jej osadil upraveným řadovým šestiválcem RB26 z jednoho ze svých dalších projektů R32, doplněným turbodmychadlem Gen 2, novým mezichladičem a vylepšenou ECU, díky čemuž má Safari GTR zdravých 500 koní.

Úchvatná přeměna

Odtud GT-R získalo vlastní odpružení s dlouhým zdvihem se světlou výškou 10,5 palce – téměř dvojnásobný zdvih oproti sériovému R32 a více než dostačující pro zdolávání trailů. Mezitím jsou 17palcová kola Rays obuta do pneumatik Nitto Nomad Grappler (215/65R17) a lapače nečistot WRX ještě více zlepšují terénní estetiku. A volitelný ovladač pohonu všech kol pro trh s náhradními díly nabízí extra trakci na polních cestách, ale lze jej přepnout na RWD pro zábavu z driftování.

Přední část má vlastní práškově lakovanou lištu s šestipalcovými LED mlhovými světly, zatímco střecha má práškově lakovaný střešní nosič Nismo se čtyřpalcovými mlhovými světly. Ale vzhledem k tomu, že R32 se nedodával se střešním nosičem z továrny, museli Adam a jeho konstrukční tým řezat přímo do střechy, aby mohli nosič nainstalovat. Karoserie je potažena chladným olivově zeleným obalem a interiér má plnou ochrannou klec s přizpůsobenými sedadly a maskovacími čtyřbodovými pásy.

Stavba údajně trvala méně než tři týdny a celý projekt byl zdokumentován v sérii videí na YouTube kanálu Adama LZ. S projektem má ale ještě větší plány – nakonec R32 dostane ještě větší zdvih odpružení, lepší brzdy a pravděpodobně i šnorchl do hlubších louží. Ne že by tohle GT-R už nedokázalo projet nějakou hlubokou vodou.