Konečně přichází na trh stylová elektrická SUV od značky Kia. Nízký, široký a futuristicky vypadající model EV6 přichází dokonce ve formě GT s výkonem 576 k. Od debutu tohoto modelu se Kia zaměřila na konvenčněji tvarovaná elektrická SUV, nejprve s třířadým EV9 a nyní s menším dvouřadým EV5 zaměřeným na srdce trhu crossoverů.

Na co se můžeme těšit?

Podrobnosti o novém EV5 zatím přicházejí z Koreje a vztahují se na verzi tohoto trhu – spolu s verzí mířící do Číny – ale očekávejte, že varianta pro náš trh dorazí asi příští rok a bude vypadat v podstatě stejně. Model EV5, který bude pravděpodobně představen v roce 2025, bude plně elektrické, velké kompaktní nebo středně velké SUV o velikosti někde mezi kompaktním Sportage a středně velkým Sorentem a bude se spoléhat na téměř stejný hardware E-GMP EV, který sedí pod slinkami. EV6 a větší EV9. Stejně jako EV9 má EV5 hranatý styl jasně inspirovaný velmi úspěšným třířadým SUV Telluride s pohonem Kia. Osvětlení je zde tenčí a futurističtější v souladu s elektrickými podklady a různé úhly a tvrdé hrany působí na kompaktní proporce EV5 ještě lépe.

Tenké pásy akcentačního LED osvětlení EV9 vpředu se rozprostírají nad párem mohutnějších, konvenčněji velkých LED světlometů. Ať tak či onak, styl EV5 je dynamičtější než robustnější EV9, přičemž více úhlů na přídi a ocasu pěkně rozbíjí jinak přímočarý tvar. Jedna věc, kterou si všimneme: Neváhejte se nadchnout nápadnými koly, která jsou zde vyobrazena. EV9 byla uvedena na trh po celém světě se sadou trojúhelníkových třípaprskových kol.

Než se dostaneme k prostředí interiéru podobnému BMW EV5 – vidíme zde hodně vlivu elektrického SUV iX, i když namasírovaného tak, aby vyhovovalo firemním obrazovkám Kia a podobně – musíme poukázat na polstrovanou oblast mezi předními sedadly. Na první pohled to vypadá, že EV5 má nahoře lavici, což by bylo neobvyklé a zábavné. Podívejte se blíže a tento polstrovaný kousek je prodloužením sedadla spolujezdce a zdá se, že postrádá bezpečnostní pás. Sklopná loketní opěrka zvládá podepření loktů, takže skutečný záměr tohoto spodního polštářového povrchu zůstává záhadou. Náš nejlepší odhad? Je to jakési okouzlující oko, které umožňuje řidiči nebo spolujezdci, aby se mezi sebou usadili, třeba aby sledovali film na centrálním displeji, zatímco se EV5 nabíjí. Kdo ví?

Další zábavný detail? Zjevně sklopná platforma, kterou lze vysunout nahoru z podlahy zavazadlového prostoru a vytvořit tak vysokou polici, na kterou lze umístit věci, čímž vznikne dvouúrovňové řešení nákladu. Sklápěcí opěradla druhé řady sedadel jsou standardní výbavou SUV, ale zde se zdá, že leží pěkně rovně a na úrovni podlahy zavazadlového prostoru, což usnadňuje zasouvání větších předmětů.

Zbytek kabiny míchá aktuální rozvaděč Kia a zdánlivě stejný 12,3- palcový sdružený přístroj a centrální displeje jako EV6 s některými novějšími prvky, jako jsou tlačítka stealth stíhaček kolem větracích otvorů. Ty se mísí s fasetovanými detaily na palubní desce, které připomínají ty na SUV iX EV od BMW, i když také evokují hranatý vnější styl.

Kromě toho, co můžeme vidět na těchto fotografiích, a omezených detailů, které domácí kancelář Kia v Koreji odhalila o EV5, jsou věci nejasné. Bez oficiálních informací o pohonné jednotce a baterii můžeme předpokládat, že EV5 bude nabízena ve formě dvou motorů s pohonem všech kol (a možná i jednomotorové formy s pohonem zadních kol jako EV6) a spoléhat se na stejné 76.1- kWh baterie ze základní úrovně EV9. Očekávejte výkony kolem 379 koní u variant s pohonem všech kol a 215 koní u modelu se zadním pohonem.