Nissan hodlá do roku 2028 uvést na trh elektromobil s plně polovodičovými bateriemi (ASSB). Navíc by se doba nabíjení mohla zkrátit na třetinu. Japonská automobilka chce ASSB dávat do všech druhů aut, včetně vysoce výkonných vozidel.

GT-R s ASSB?

To zahrnuje také úctyhodné GT-R, které se vyrábí od konce roku 2007, pokud mluvíme přísně o současné generaci R35. Globální produktový šéf společnosti Ivan Espinosa v rozhovoru pro magazín Top Gear vysvětlil, že hmotnost je největším nepřítelem superaut, a protože současné baterie jsou příliš těžké, Nissan hodlá počkat, až ASSB plně elektrifikují Godzillu. Zdvojnásobení hustoty energie by inženýrům umožnilo nainstalovat menší baterii, která by omezila hmotnostní penalizaci při zachování nastavení 2+2.

Espinosa dále řekl, že elektrické GT-R bude mít dva, tři nebo dokonce čtyři motory v závislosti na obalu, který bude vývojový tým chtít vyvinout. Samozřejmostí je pohon všech čtyř kol, kdy jeden motor pohání přední nápravu a druhý zadní kola. Koncept Hyper Force představený na Japan Mobility Show měl masivních 1 341 koňských sil z dvojice e-motorů

Nissan již přemýšlí o budoucí verzi Nismo s menší baterií pro ještě nižší hmotnost. Espinosa říká, že běžný model by měl větší balení pro delší dojezd, zatímco pikantní derivát by byl orientován na trať tím, že by obětoval dojezd pro extra výkon snížením kapacity baterie.

Produktový šéf dále řekl, že elektrické GT-R se nesmí stát „superexkluzivním vozem“, přičemž navrhl, aby ceny zůstaly (relativně) dostupné spíše než vstup na území superaut. R35 je však již mnohem dražší než býval. Pro rok 2024 MY začíná na 120 990 dolarech. Přejděte na variantu Nismo a zaplatíte nejméně 220 990 $.

Vzhledem k tomu, že ASSB jsou stále ještě zhruba čtyři roky pryč, znamená to, že GT-R R35 bude nedostupné minimálně do roku 2028? Těžko říct, ale měli bychom upozornit na to, že stárnoucí superauto již bylo v Evropě přerušeno z důvodu hlukových předpisů. Odešlo také z Austrálie kvůli novým bezpečnostním standardům, které nemůže splnit.

Jako poslední poznámku, Espinosa přemýšlí o mnohem levnějším elektrickém sportovním autě, které by Nissan mohl prodat lidem ve věku 20 let, ale ani toto se v dohledné době nestane.