Pagani nedávno odhalilo nový supercar s názvem Huayra R Evo, novou, ještě zuřivější verzi závodního vozu Huayra R, který byl uveden na trh v roce 2021. Pagani na modelu provedl několik vylepšení a zároveň mu dodal vyskakovací střešní panely, které zlepšují vzhled vozu.

Specifikace vozu

Vůz je vybaven aktualizovanou verzí atmosférického 6,0litrového motoru V12 Huayra R s názvem V12 R-Evo. Dosahuje výkonu 900 koní a točivého momentu 567 liber-stop (770 Newtonmetrů), což je nárůst o 50 a 14 (20). Extra pony pochází z nového designu trubky pro sací potrubí, nových vačkových hřídelí a vylepšeného výfukového systému.

Mezi motorem a zadními koly je umístěna šestistupňová sekvenční převodovka Pagani navržená ve spolupráci s HWA AG pro její pásové vozy Huayra. Nesynchronizovaná převodovka váží pouhých 176 liber. Vůz udržuje vše v pohodlí díky dvojitému lichoběžníkovému zavěšení z kované hliníkové slitiny, spirálovým pružinám a elektronicky řízeným tlumičům. Nový tlumič zdvihu dále zlepšuje jeho ovladatelnost.

Vůz dosahuje maximální rychlosti 350 km za hodinu s pneumatikami Pirelli P Zero Slick o rozměrech 280/680 R19 vpředu a 345/725 R20 vzadu. Brzdná síla pochází z nových karbonových keramických brzd CCM-R s vlastním odvětráváním a závodních destiček na míru.

Pagani dal Huayra R Evo úpravu „codalunga“ (dlouhý ocas), čímž prodloužil přední splitter asi o čtyři palce, který integruje a podporuje potrubí pro chladicí systémy. Je také o 7,5 palce delší vzadu, s novou centrální stabilizační ploutví podpírající velké zadní křídlo vedle integrovaných podpěr.

Vylepšený design má za následek 45procentní nárůst přítlaku a konfigurace s otevřenou střechou zvyšuje celkový přítlak o 5 procent díky zvýšenému přednímu a zadnímu vertikálnímu zatížení. Při rychlosti 320 km/h generuje Huayra R Evo větší přítlak, než je její provozní hmotnost. Váží 1060 kg, tedy o něco méně než nová Miata.

Uvnitř jsou sedadla, která Pagani pokrývá ohnivzdorným materiálem, vybavena šestibodovými pásy a opěrkami hlavy z uhlíkových vláken s vyhrazenou boční ochranou. Pagani lze nakonfigurovat na levostranné nebo pravostranné řízení.

Horacio Pagani dostal nápad na otevřené Evo při sledování závodu Formule Indy v Nashvillu. Dokončení vozu trvalo asi dva roky, což podle Paganiho může odpovídat výkonnostním úrovním dnešních závodních vozů Le Mans Prototype 2. Doufejme, že těch pár šťastných majitelů vezme svá auta, aby toto tvrzení otestovali.