Volkswagen nedávno aktualizoval modelovou řadu Golf, ale záměrně vynechal model, který je vrcholem řady. Před úplným vydáním plánovaným na polovinu roku 2024 se R objevuje na prvních oficiálních obrázcích. Hot hatchback s pohonem všech kol má na sobě výrazný modrý obal, aby skryl design, který bylo možné vidět před pár dny na nižších verzích.

Podrobnosti zatím nejsou k dispozici

Jistě, existují drobné změny pro R, ale stále je to do značné míry Golf. Upravený přední nárazník má centrálně umístěný radarový senzor, který u odcházejícího modelu nenajdete. Menší modely to nyní mají také, protože Mk8.5 přináší řadu aktualizací pro asistenční a bezpečnostní systémy řidiče. Upřímně to trčí jako bolavý palec, ale to je problém na některých autech už mnoho let.

Lidé z Wolfsburgu nesdělují žádné podrobnosti o nové vlajkové verzi Golfu. Výkonová mezera mezi GTI a R se s uvolněním faceliftu zmenšila. Model s pohonem předních kol získal 20 koní na celkových 261 koní. Outlet R má 315 koní. Evropané loni dostali výkonnější verzi R 333 s 328 k.

Na druhou stranu, evropský Golf R se prodává výhradně s DSG, zatímco jeho americký bratranec lze mít s holí. No, ne na dlouho, protože manuál je po modelovém roce 2024 mrtvý. Ve skutečnosti bude GTI v budoucnu také pouze DSG.

VW také prodává GTI Clubsport zaměřený na trať s výkonem 296 koní a zvednutý vagon Alltrack. Německá automobilka má i nadále rozsáhlou řadu Golfů v Evropě a dalších částech světa, kde mimo jiné prodává GTE plug-in hybridní výkonné hatch a dieselové verze. Reinhold Ivenz, šéf Volkswagenu R, říká, že revidovaný Golf R bude mít premiéru někdy letos v létě.