V roce 2016 se automobilka Škoda pustila do vod, kterými nikdy dříve neplula. Tehdy představila model Kodiaq, kterým otevřela dveře do světa středně velkých SUV. Po sedmi letech víme, že vstup to byl rázný a úspěšný. Vždyť kromě Evropy Škoda Kodiaq zabodovala i v Číně nebo v Indii.

Velký, větší, největší

Kodiaq je opravdu velký kus auta. Spousta lidí o něm hovoří jako o největší Škodě současnosti. Minimálně na délku jí ale není. V tomto ohledu je Superb větším autem a taková Octavia je takřka totožná. Vnitřními rozměry je ale Kodiaq skutečně srovnatelný se Superbem. To je jedna z výhod SUV. Vypadají velká, ale poskytují praktičnost kombíku na o trochu menším půdorysu. Ve městech a na parkovištích u obchodních center každý centimetr dolů oceníte.

Naopak uvnitř se každý centimetr hodí. Kodiaq jsme ale srovnávali se Superbem, a ten je etalonem prostornosti ve střední třídě. Mezi středně velkými SUV pak za něj platí právě Kodiaq. Královsky se musí cítit nejen cestující vpředu, ale i ti vzadu. A k tomu škodovácky parádní objem zavazadlového prostoru. 835 litrů – to si ani nepředstavujte, to prostě musíte vidět. Tím některé kombíky překonává skoro o polovinu. Prostoru je prostě v Kodiaqu skutečně dost.

Medvědí síla

Správný medvěd je ale nejen velkou šelmou, ale též silnou. Škoda Kodiaq ani v tomto směru není svému jménu nic dlužná. Základem je zážehový přeplňovaný motor 1.5 TSI. Jeho 110 kW dokáže dva metry široké a 4,7 metru dlouhé SUV rozpohybovat z klidu na 100 km/h za asi 10 sekund. Žádný rozespalý huňáč to tedy není. Vyšší specifikace, dostupné dokonce s pohonem všech kol, mají objem dva litry. Jedna spaluje naftu, druhá benzin. Vznětová je naladěná na 147 kW, zážehová má o 7 kW méně. To tedy pokud není řeč o verzi RS Challenge. Její agregát je totiž naladěn na úctyhodných 180 kW. Škoda Kodiaq RS Challenge tak nejen atraktivně vypadá, ale i skvěle jezdí. I v tomto případě je veškerý výkon přenášen na všechny čtyři kola. Z klidu na 100 km/h se umí rozvášnit za 6.5 vteřiny. Solidní čísla na rodinné SUV, ne?

Takový méďa ale musí umět i konejšit. Řidiče určitě potěší automatická dvouspojková převodovka DSG už v základu, vyhřívaný volant nebo Matrix-LED přední světlomety. To aby šelma skvěle viděla i v noci. Pasažéři zase ocení vyhřívání sedadel nebo akustická skla. Na palubě Kodiaqu tak vládne opravdová pohoda, kterou si můžete takřka donekonečna zpříjemňovat prostřednictvím příplatkové výbavy.