Představením svého nového 33 Stradale nastavuje Alfa Romeo laťku vysoko. Prohlásila, že sportovní vůz „kráčí ve stopách ikony 60. let a jednoho z nejkrásnějších vozů všech dob – Tipo 33“. Splňuje 33 Stradale toto opojné srovnání? Je to určitě hezké, ale stejně tak je většina italských sportovních vozů zalitých krvavě červeným lakem.

Návrat ke sportovní minulosti

Značka Alfa Romeo má v průběhu let na lákání sportovních vozů svůj slušný podíl, ale jejich řady prořídly, 8C z roku 2000 patřil mezi poslední exotické exempláře. Nedávno Alfa prodala malý 4C s přeplňovaným čtyřválcovým motorema relativně dosažitelné ceny. Jeho monokok z uhlíkových vláken byl na danou cenu šmrncovní, ale sotva se zrodil ze stejného rodokmenu jako historické závodní stroje Alfa z 20. století. Nový 33 Stradale se pokouší propůjčit stejný „wow“ faktor a prestiž jako minulé ikony Alfy, zejména ty silniční, odvozené přímo ze závodních modelů.

Odkazuje na Tipo 33

33 Stradale je ovládán jeho náznaky éry vozu Tipo 33, které jsou z 60. let, od bublinové střechy na zející prosklená světla a ty zvlněné křivky karoserie. V dnešní době je mnohem těžší nakreslit rovné čáry mezi závodními sportovními vozy vyšší úrovně a silničními stroji, co se týče různých protichůdných předpisů pro motorsport a sériová vozidla.

Automobilka Alfa Romeo se tvrdě opírá o přizpůsobení 33, které zjevně poskytne potenciálním majitelům široký prostor, aby si svá auta přizpůsobili, aby stiskli tlačítko reset na její vnímání jako špičkového výrobce sportovních vozů. Každý z 33 exemplářů bude zcela vyroben na zakázku a zákazníci budou mít hned od začátku největší výběr ze všech: benzinový nebo elektrický? Stejně jako moderní sušičky prádla, i 33 Stradale nabídne dvě zcela odlišné pohonné jednotky. Benzinová varianta je 620 hp twin-turbo V-6, která bude pohánět zadní kola prostřednictvím osmistupňové dvouspojkové automatické převodovky. Plně elektrická varianta poskytne „více než“ 750 koní a dojezd 450 km v optimistickém evropském testovacím cyklu WLTP. Od přísnějšího testu rozsahu od EPA očekávejte méně.

Aniž by bylo upřesněno, na jakou pohonnou jednotku se tyto údaje vztahují, Alfa Romeo říká, že 33 dokáže zrychlit na 100 km/h za „méně než tři sekundy“ a dosahuje maximální rychlosti 331 km/h.

Tyto pohonné jednotky jsou instalovány v monokoku z uhlíkových vláken s hliníkovým vyztužením, o kterém předpokládáme, že sdílí určitou linii s podobnými kostmi nového Maserati MC20. Alfa Romeo udržuje interiér minimalistický, s řadou spínacích přístrojů na středové konzole, sdruženým digitálním ukazatelem a téměř nic kromě sedadel a volantu. 33 se dokáže vyhnout strohému vzhledu díky poutavým materiálům a drážkovanému tématu, které odpovídá vnějšímu osvětlení. Boční sklo, které se obepíná do střechy, a tenká řada horních spínačů, kde se oba panely setkávají, také dodávají patřičnou dramatičnost. A čest designérům interiérů Alfy za to, že našli způsob, jak učinit dotykovou obrazovku před ovládacími prvky řazení prakticky neviditelnou – pravděpodobně to není skvělé pro přímý výhled řidiče, ale jemná integrace dolů je v dnešní době displejů podobných náhrobku vítána. kteří sedí jako holubi na palubních deskách.

Další podrobnosti pravděpodobně přijdou příští rok, kdy se 33 Stradale oficiálně začne vyrábět. Dosud nebyl přidělen žádný modelový rok. Alfa říká, že všech 33 exemplářů je již prodáno, protože byly zákazníky nakupovány již v loňském roce. Každý z nich bude pravděpodobně jiný a svým majitelům jej postavila podle náročných specifikací Carrozzeria Touring Superleggera.