Některé automobilky jsou skálopevně přesvědčené, že se spalovacím motorem se vyplatí šetřit. Toyota věří, že toho lze dosáhnout tím, že ICE bude spalovat vodík místo fosilních paliv. Porsche a Lamborghini si myslí, že odpovědí by mohla být syntetická paliva. Výkonná značka Renault Alpine je na týmovém vodíku a tento Alpenglow Hy4 je důkazem konceptu.

Seznamte se s prototypem Alpenglow Hy4

Hy4, evoluce statického konceptu Alpenglow z roku 2022, je běžícím prototypem. Pohání přeplňovaný 2,0litrový motor o výkonu 340 koní. Čtyřválcový mlýn se otáčí na 7 000 otáček za minutu a je napájen ze tří vodíkových nádrží, z nichž každá nese 4,6 libry vodíku při tlaku 700 barů. Výstup je směrován na silnici prostřednictvím sekvenčního přenosu.

Pokud vám přijde ten čtyřpot ohromující, Alpine pracuje na větším motoru. Přichází zcela nový V-6 vyvinutý zcela interně speciálně pro vodíkové aplikace. Následná varianta Alpenglow, možná nazvaná Hy6, bude mít premiéru koncem roku 2024. Mezitím se na trať chystá Hy4.

Veřejný debut byl během šestihodinového vytrvalostního závodu ve Spa-Francorchamps v rámci sezóny FIA WEC 2024. Pak zamířil do Francie, kde se zúčastní 24 hodin Le Mans naplánovaného na 14. až 15. června.

Hy4 není obrazem původního konceptu Alpenglow, protože Alpine upravila karoserii. Má upravenou nárazovou konstrukci, aby se do něj vešla dvoumístná kabina, zatímco vodíkové nádrže jsou zapuštěny do bočních gondol. Je také o něco vyšší než dříve a má přepracovaný aerodynamický paket, zvýrazněný novým střešním nástavcem.

Zatímco Hy4 je stroj určený pouze pro závodní okruhy, Alpine věří, že technologie hnacího ústrojí má smysl i v modelu určeném pro provoz na pozemních komunikacích. Francouzská specializovaná značka jde tak daleko, že říká, že vodíkový spalovací motor představuje „obrovsky slibné řešení pro silniční provoz“.

Myšlenka upravit spalovací motor na vodíkový pohon je mnohem starší než experimenty Toyoty s GR Yaris a GR Corolla. BMW mělo v roce 2005 V-12 řady 7 s 6,0litrovou jednotkou na vodík. Německá luxusní značka vyvinula koncem 70. let 20. století řadu 5 (E12) pro pohon na kapalný vodík. Je to model 520h uvedený níže ve videu BMW Group Classic.