› Čistě elektrický jednomístný vůz navržený výhradně pro závodní simulátor Gran Turismo 7 pro konzole PlayStation
› Design inspirovaný legendárním vozem Škoda 1100 OHC Spider a novým designovým jazykem značky Škoda Modern Solid
› Čtyři elektromotory zajišťují celkový kombinovaný výkon 800 kW* a pohon všech kol
› Zapojení do virtuálních závodů podtrhuje oddanost společnosti Škoda Auto inovacím a digitalizaci v automobilovém průmyslu a zároveň oslavuje její bohatou závodní historii

Gran Turismo 7

Škoda Auto představuje Škoda Vision Gran Turismo, velkolepou studii čistě elektrického vozu ve hře Gran Turismo 7 pro konzole PlayStation, a rozšiřuje tak působení značky Škoda ve světě virtuálních závodů. Plně elektrický vůz s pohonem všech kol Škoda Vision Gran Turismo, inspirovaný modelem Škoda 1100 OHC Spider z roku 1957, je vybaven čtyřmi elektromotory o celkovém výkonu 800 kW*.

Škoda se poprvé představí v jedné z nejoblíbenějších her pro PlayStation

Značka Škoda a vůz Škoda Vision Gran Turismo poprvé vstupují do populárního závodního simulátoru Gran Turismo 7 určeného pro konzole PlayStation 4 a PlayStation 5. Virtuální studie, vyvinutá exkluzivně pro tuto platformu, je čistě elektrickým závodním vozem pro herní kategorii vozů Vision. Vstupem do jedné z nejznámějších závodních simulací Škoda Auto demonstruje svůj závazek k inovacím a zároveň zkoumá nové cílové skupiny a formy prezentace. Škoda Auto zároveň reaguje na žádosti hráčské komunity o vstup značky Škoda do oblíbeného závodního simulátoru.

Pocta vozu Škoda 1100 OHC Spider

Virtuální studie Škoda Vision Gran Turismo čerpá inspiraci z reálného vozu Škoda 1100 OHC Spider z roku 1957, který byl vyvinut pro závod 24 hodin Le Mans. Tým Škoda Design pod vedením Olivera Stefaniho vytvořil velkolepý jednomístný vůz s otevřenou karoserií, který kombinuje designové elementy legendárního vozu 1100 OHC s novými prvky, jako je například dvoudílný zadní spoiler. Škoda Vision Gran Turismo také nese prvky nového designového jazyka Modern Solid, které se objeví u připravovaných elektrických modelů Škoda. Patří mezi ně přední světlomety ve tvaru písmene T a matná barva karoserie v odstínu zelená Explorer. Celkem čtyři elektromotory s kombinovaným výkonem 800 kW* a točivým momentem 1020 Nm spolu s pohonem všech kol a aktivní aerodynamikou zajišťují výjimečný výkon za jakýchkoliv jízdních podmínek.

Ostře vykreslené linie, výrazné hrany, aktivní aerodynamika a dvě barevné varianty

Nízká, protáhlá karoserie studie Škoda Vision Gran Turismo dodává vozu velmi moderní a futuristický vzhled. Elegantní a dynamický exteriér konceptu se vyznačuje ostře vykreslenými liniemi a jasně definovanými hranami. Aktivní aerodynamické prvky, například na výrazném dvoudílném zadním spoileru navrženém značkou Škoda, se dynamicky přizpůsobují jízdním podmínkám. To zajišťuje vynikající jízdní vlastnosti a ve spojení se čtyřmi elektromotory dokonalý poměr výkonu a účinnosti. Hráči si mohou pro svůj vůz Škoda Vision Gran Turismo vybrat ze dvou různých barevných provedení. První evokuje slavný vůz Škoda 130 RS, který se proslavil dvojnásobným vítězstvím ve své třídě na Rallye Monte Carlo 1977. Druhý má matnou barvu v odstínu zelená Explorer, symbolizující studii Škoda Vision 7S, která představila nový designový jazyk značky Škoda Modern Solid.

Řidič v centru dění

Ve voze Škoda Vision Gran Turismo sedí řidič uprostřed minimalistického digitálního kokpitu jako v otevřeném závodním formulovém voze. Nastavitelné sportovní skořepinové sedadlo, ergonomicky navržené tak, aby obepínalo tělo řidiče, je vybaveno šestibodovými bezpečnostními pásy v atraktivní červenooranžové barvě. Futuristický karbonový volant se zploštělou horní a spodní částí byl navržen ve spolupráci se zkušenými hráči, kteří závodí ve hře Gran Turismo již řadu let. Celá koncepce uživatelského rozhraní a ovládání tlačítek se třemi individuálně přizpůsobitelnými tlačítky vychází z profesionálních herních volantů. Nad volantem přímo v zorném poli řidiče se nachází křišťálový kámen, který slouží jako ukazatel výkonu. Displej v kokpitu zobrazuje nejen aktuální rychlost, zvolený jízdní režim a úroveň nabití baterie, ale slouží také jako zpětné zrcátko, které neustále zobrazuje prostor za vozidlem. Palubní senzory vzdálenosti navíc upozorňují řidiče na další vozidla v okolí, čímž účinně snižují riziko bočních kolizí.

Impozantní výkon, zvuk a jízdní dynamika

Vůz je navržen s ohledem na efektivitu a vynikající jízdní dynamiku, má hmotnost jen 1 300 kg a kombinuje délku přibližně 4,41 m s šířkou téměř 1,95 m a výškou pouhých 94,9 cm. O působivý pohon se starají celkem čtyři elektromotory napájené lithium-iontovou baterií o kapacitě 87 kWh. Bezkartáčové synchronní motory s permanentními magnety jsou uspořádány vždy po dvou, jedna dvojice se nachází na přední nápravě a druhá na zadní nápravě. Každý z motorů poskytuje výkon 200 kW při 25 000 min-1, což dává dohromady silný systémový výkon 800 kW*. Maximální točivý moment činí 1020 Nm, což umožňuje bezproblémovou akceleraci prostřednictvím jednostupňové převodovky. Pohon všech kol aktivně upravuje rozdělení točivého momentu mezi obě nápravy pro lepší chování v zatáčkách, čímž zajišťuje citlivou odezvu při jízdě. Základem vynikající jízdní dynamiky je nezávislé zavěšení ramen typu push-rod, podobné tomu, které se používá ve Formuli E. To dále zlepšuje stabilitu vozu při vysokých rychlostech, minimalizuje náklony karoserie a snižuje těžiště vozu. Sportovní zvuk vozu Škoda Vision Gran Turismo byl speciálně vytvořen týmem Technického vývoje a oddělením Škoda Design.

Různorodý vozový park hry Gran Turismo napříč epochami a styly

Sérii závodních simulátorů Gran Turismo vyvíjí společnost Polyphony Digital. Hry Gran Turismo jsou vydávány pro herní systémy PlayStation a napodobují vzhled a výkon velkého množství vozidel, která jsou licencovanými kopiemi skutečných automobilů. Gran Turismo 7 obsahuje více než 400 vozů od více než 60 automobilek. Ve hře jsou pečlivě ztvárněna auta od známých sériových modelů až po legendární a vzácné závodní vozy pocházející z různých dekád, segmentů a závodních kategorií, stejně jako velký výběr prototypů.

Technické parametry

Pohonná jednotka 4× synchronní bezkartáčový elektromotor s permanentními magnety
Max. systémový výkon[kW]800
Max. točivý moment[Nm]1 020
Max. otáčky motoru[min-1]25 000
Typ baterie Li-ion (lithium-iontová) baterie
Kapacita baterie[kWh]87
Převodovka Jednostupňová
Pohon Pohon všech kol
Přední náprava Nezávislé zavěšení ramen typu push‑rod
Zadní náprava Nezávislé zavěšení ramen typu push‑rod
Délka[mm]4 407
Šířka[mm]1 947 
Výška[mm]949
Hmotnost[kg]1 300