Oranžová princezna Škoda 136 L

Ne vždy je nový model hezčí, než ten starý a tímto směrem se vydal i Majkl u své oranžové „princezny“. Povedlo se mu spojit asi nejhezčí škodovácký čumák (Škoda 120 GLS „užovka“) s vyspělejší technikou z emkové řady.

Auto koupil jako Škodu 125 L po prvním majiteli s tím, že nikdy nebyla jetá v zimě a byla garážovaná. Když ji přivezl domů, začal jsem s úpravami, bohužel však takovým špatným směrem. Naštěstí se jeho vnímání slova „tuning“ změnilo a hlavou se mu začaly honit úplně jiné vize. Po čase se rozhodl ke kompletní renovaci a přestavbě. Repase všeho co šlo, výměna zadní nápravy za „vlečku“, motoru za 742.136, brzd na 4-pístové, změna „plecháčů“ na Jupitery a další věci s tím spojené. Nakonec podstoupil oficielní přestavbu na Škoda 136 L! (Ano opravdu má teď v TP „Škoda 136 L„).

Potom se rozhodl celé auto zahalit do slušivého oranžovo-perleťového kabátku (kterému ovšem muselo předcházet povinné vyvaření prahů, „P“ kapes a vršků podběhů), a udělat další chtěné úpravy. Proběhla přestavba přední části vozu na úzký typ GLS s celo nerezovou maskou, 4mi hlavními světly, chromovými nárazníky a celá karoserie je doplněna všemi možnými nerezovými lištami použité původně na škodě GLS a LS. Také kola vybavil bílými lemy, pro dodání retro stylu. Změny neunikla ani zadní kapota, která byla vyměněna za hladkou, a dveře byly opatřeny novými klikami z úžovky. Taktéž vyměnil okapní a prahové lišty s koncovkami za nové nerezové leštěné. Zadní nárazník osadil starými dobovými mlhovkami a na zadní čelo přišel nápis „136 GLS“. V roce 2007 se rozhodl pro výměnu Jupiterů za Jupitery v černo-leštěné kombinaci a sundání bílých lemů pneumatik, které se špinily a nevypadaly dobře. Nicméně plánuje jejich návrat v podobě bělobokých pneumatik z USA. V roce 2008 začal pokukovat po originál koženkové střeše ze Škody 120 LSE a napadlo ho udělat stejnou jen v bílé barvě. V květnu roku 2009 to realizoval. Po dlouhém čtení a rozmýšlení to v květnu 2009 rozhodl pro použití přestavbové sady HID na bi-xenonon H4 s barvou světla 5000K.

Proč auto vypadá tak jak vypadá?

Auto bylo postaveno tak, jak je, k navození kontrastu mezi různými věcmi. Na jedné straně usedlé auto v kontrastu se sportovními doplňky. Kontrast Retro stylu (nerez, chrom) a moderna (perleť, sedačky). Kontrast úžovky a eMka. Kontrast veterána a moderního auta. Kontrast, to je to, co ho vystihuje. Když se na něj podíváte, něco Vám tam nesedí, žere vás to, provokuje. A to je přesně to, co Majkl chtěl. 

A nyní si blíže přiblížíme úpravy na Majklově princezně, nejprve jsem se chtěl více rozepsat kdy a proč které úpravy byly provedeny, ale ač se na první pohled nezdá, je jich opravdu mnoho a než nějaký nepřehledný článek Vám to spíše přiblíží výpis změn.

Motor & Převodovka:

– 742.136 zapsán v TP
– kompletně přetěsněn a očištěn
– hlava Felicia 1.3 MPi (typ s jednou kuželovou pružinou), snížená o 0.8mm na KP 10.6:1
– olej polosyntetický Mogul Extreme 10W-40
– nový karburátor SEDR 3223, repase vodní i benzínové pumpy
– palivo Shell V-Power Racing 100okt.
– startér Felicia 1kW
– černý blok a leštěné doplňky
– plechy pod motor v oranžové perleti
– hadice potaženy chromovým Flexem
– nová ložiska v převodovce, nové těsnění
– převodový olej Paramo P80W-90
– výfuk na zakázku dělaný dle závodních plánů L/A + chromová hranatá koncovka
– Duralové vrtané řemenice dělané přímo v MB

Podvozek:

– přední pružiny: 250mm přitvrzené dle L/A
– zadní pružiny : přitvrzené a kratší
– stabilizátor: 18mm
– tlumiče: nové a přitvrzené
– nápravy: opískované a pozinkované + kompletní GO + oranžově lakované
– kola Jupiter MK3 5Jx13 po GO, černo-leštěné & pneu Pirelli P3000E 175/70

Brzdy:

– přední chlazené kotouče Brembo (alá Saky), destičky ATE
– opískované, pozinkované a rozšířené 4-pístkové třmeny
– nové nerezové pružinky- zadní brzdy komplet nové včetně bubnů paken a všech pružinek
– zadní prasátka 19mm
– nové trubičky, rozvodové kostky, hadičky, THV
– brzdová kapalina Coyote DOT 4

Interiér:

– palubka, ipury, A,B,C sloupky, sluneční clony a zpětné zrcátko v bílé kůži, dvojitý šev, prošívání černou nití
– tapecy v bílé pravé kůži, prošívání černou nití, vzor GLS (79′)
– madla dveří čalouněna černou kůží, prošívání bílou nití
– sportovní volant (32cm) očalouněn bílou kůží, prošívání černou nití
– skořepinové sedačky z bílé kůže s vlastním logem, prošívání černou nití
– manžeta na řadičku a ručku z bílé kůže, prošívání černou nití
– černé semišové koberce na zakázku, lemované bílou kůží
– nový strop z bílé koženky, prošívaný černou nití, vzor GLS, 0.5mm molitan
– lišta pod přepínači, čalouněná bílou kůží, s nápisem Škoda 136 GLS originálním písmem
– 4 bodové pásy Moravan
– originál Škoda 130 LR
– zrušené zadní sedáky
– polepy budíků vlastní výroby
– startovací tlačítko
– leštěné nerezové kobercové lišty
– leštěný nerezový plynový pedál
– automatické rozsvěcení světel
– hasící přístroj

Exteriér:

– vyvařené prahy, „P“ kapsy a vršky podběhů
– nový lak oranžová perleť Lamborghini Murcielago
– nové díly karoserie: pravé přední a zadní dveře, přední blatníky, přední čelo a přední kapota, padák rezervy, držáky světel
– předek karoserie předělán na typ GLS (79′)
– nová přední světla originál PAL včetně hrnců a rámečků
– použity téměř všechny existující nerezové doplňky Škody 742
– nové originál hliníkové lišty s nápisem “Škoda” na krytech „C“ sloupků
– nová maska a lišta na přední kapotě
– nové prahové a střešní lišty
– nové kliky ve dveřích
– nové nerezové lemování rámů oken
– nové nerezové lemování zadního čela
– zadní mlhovky PAL
– chromové nárazníky
– dvojité nové chromové klaksony vpředu pod nárazníkem
– duralové víčko nádrže bez zámku vyrobené na zakázku
– nové originál zadní zástěrky s bílým nápisem Škoda
– lízátko pod nárazníkem čalouněné bílou kůží
– střecha potažena bílou koženkou dle originálu Škoda 120 LSE
– ochranný kryt přední kapoty z bílé koženky
– Bi-Xenony H4 HID 5000K
– Parkovací SMD LED žárovky
– Obrysové SMD LED koružky ve vnitřních parabolách

Audio:

– rádio Pioneer DEH P88RS II
– výškové repro na palubní desce
– středobasy pod sedačkami
– subwoofer v zadní stěně

A co dodat závěrem, snad jen, že mnoho tak zvaných „TUNERŮ“ by si zde mohlo vzít příklad, že než na stodvácu nacpat lamináty ve stylu „Rychle a zběsile“, je lepší umírněnější Retro styl. Úplně nakonec ještě chci citovat Majkla „Děkuji hlavně mé přítelkyni Lin, která mi pomáhá a podporuje mě, i když jí dost často lezu už na nervy :)) Díky moc za to, že jsi „