Ve středu 26. ledna 2011 přesně v 10.19 hodin místního času sjela Škoda 130 RS týmu ČK motorsport ze startovní rampy 14. Rallye Monte-Carlo Historique. Karel Mach s Janem Bláhou odstartovali z marockého Marrákeše do hvězdicové jízdy, kterou by měli zakonč

„Auta už jsou seřazena na náměstí a čeká se na start,“ informoval z Maroka necelou hodinu před startem Karel Mach. Zároveň vysvětluje: „Rallye Monte-Carlo je pověstné náhlými změnami počasí. Důležitá tak bude volba pneumatik. Vůbec netajíme před konkurencí, jaké pneumatiky pojedeme. Odstartujeme na zimních protektorovaných pneumatikách značky Pneu Vraník s dezénem Everest a přípravou na hřeby. Za Marrákešem ale přezujeme na letní univerzální pneumatiky nejmenované značky …“

V roce 1971 si tovární tým Alpine vybral za start do 40.ročníku Rallye Monte Carlo marocké historické město Marrákeš a do rallye nasadil celkem 8 aut . Z celkových 248 vozů na startu všech etapových měst dojelo do cíle v Monaku po 5 500 km dlouhé trase s 15 rychlostními zkouškami o délce 406 km pouze 22 vozů. A na prvním místě byl modrý Alpine – Renault A110 1600, za jehož volantem seděl Švéd Ove Andersson. Pouhých 40 sekund zaostal Francouz Jean-Luc Thérier s druhou alpinkou. Oběma dovedli sekundovat jen další Švéd Björn Waldegaard s Porsche 914/6 a Francouz Jean-Claude Andruet s Alpine 1600, kteří dojeli ve shodném čase, takže si vlastně stáj Alpine-Renault připsala všechny stupně vítězství.

Na počest tohoto slavného startu si v letošním ročníku Rallye Monte Carlo Historique vybralo Marrákeš celkem 13 posádek s alpinkami a i starovní číslo 1 nese Alpine-Renault A110 1600 Francouze Erika Comase.

Rallye Monte Carlo startovala mimo Evropu v historii pouze třikrát. V roce 1926 z Tunisu, 1971 z Marrákeše a 1976 z Agadiru. A k Marrákeši se vrátil i letošní 14. ročník Rallye Monte Carlo Historigue a česká posádka Karel Mach a Honza Bláha byla přitom.

Dnes po startu čekal Karla Macha a Honzu Bláhu s jejich Škodou 130 RS spolu s další osmdesátkou účasníků přejezd africkým Marokem dlouhý 611 km, který přes největší město Maroka Casablanku, hlavní město Rabat až do přístavního historického Tangeru, kde se nalodí na trajekt přes Gibraltalský průplav, aby se vylodili ve španělském Algeciras. Dalším bodem na trase dlouhé prozatím 1237 km bude Alicante, kde musí být v pátek po sedmé hodině ráno.

Doprovodný vůz jede stejnou trasou, druhý s týmovými kolegy se v Africe ještě zdrží a po startu se s naší posádkou na čas rozloučil.

Dostali jsme zaručenou informaci, že se kolem největšího marockého města Casablanky a o pár desítek minut déle i kolem hlavního města Rabat prohnala Škoda 130 RS startovního čísla 44. Poté se posádka zastavila na 377. kilometru na prvním tankování, ze kterého je přiložená fotografie.

ČK motorsport

 

Související články :

Škoda 130 RS – po 34 letech na Rallye Monte Carlo

Škoda 130 RS startuje v Rally Monte Carlo historique