STOPÁTÁ – Škoda 105 L

V poslední době je mezi tunery velmi oblíbený německý styl. K naší radosti se dostává i mezi majitele vozů se starším datem vzniku a my Vám dnes přinášíme jeden takový vůz Škoda 105 L.

Stopátá

Láska k této stopětce, kterou před tím vlastnil Honzův děda ho přivedla na první pohled k decentním úpravám. Jak už jsme řekli v úvodu, tak trochu německý styl. Snížení, hezká kola a na první pohled strohý interiér. Celá přestavba trvala dva roky a vůz z roku 1986 dostal přezdívku „stopátá“.

Motor z Fabie

Auto bylo po karosářské stránce ve velmi dobrém stavu, ale Honzovi přeci jen chybělo trochu koní pod kapotou. Asi nejnáročnější přestavbou, jak časově, tak finančně byl motor. Ten má nyní obsah 1395 a pochází z mladší Fabie 1,4 8V. Ostrá vačka (265/258), snížená hlava, leštěné kanály, odlehčený setrvačník i řemenice, vyvážený klikový hřídel a nerezový výfuk pro skupinu A napovídá, že se nejedná jen o obyčejnou výměnu motoru.

Leštěná kola

K většímu výkonu motoru patří i kvalitnější podvozek a účinnější brzdy. Stopátá dostala tlumiče AVO s nastavitelnou tuhostí. Přední doplnily okruhové tlumiče a tužší stabilizátor. Honza nezapomněl ani na brzdy. Ve předu jsou vrtané kotouče Brembo s čtyřpístkovými třmeny. V zadu zůstaly bubnové, ale z Rapida, z něhož pochází i zadní vystužená náprava a převodovka. Na vozovku výkon přenášejí 14ti palcová kola RSL obutá do pneu Continental 185/50-14.

Paprikově červená

Samotnou kapitolou je karoserie. Ta zůstala v sériové podobě a dostala krásný lak v odstínu PAPRIKOVĚ ČERVENÁ s čirými blinkry. Větší úpravy postihly interiér. Na první pohled si všimneme pouze předních sedaček, laminátových skořepin potažených kůží a alcantarou v barvě vozu. Volant je od firmy OMP a řadička vlastní výroby.

Multimedia do „stopáté“

Větší úpravy si vysloužila zástavba HiFi aparatury. Hlavní řídící jednotkou je multimediální Panasonik s vysouvacím LCD. Jeho výkon podporují zesilovače Hifonics 800W a 4x150W. Vůz ozvučují dva páry komponentních Magnat New Edge, které jsou v přední čási a v zadní je subwoofer Magnat Agressor 5000 DM. O stabilitu napětí se stará 5F capacitor Carpower.

S čím nás Honza ještě překvapí?

Závěrem, než si prohlédnete naši minigalerii, připomeneme, že většinu úprav si prováděl Honza sám. Jen lak a leštění kol přenechal odborníkům. Jaké změny ještě plánuje nechtěl prozradit, ale chce poděkovat  hlavně dědovi, rodině, Zdendovi za lak a všem, kteří mu jakkoli pomohli s uvedenim vozu do takového stavu v jakém je nyní. A ještě dodává „ Dík patří i Honzovi za fajn fotky“.