Škoda Fabia Combi Scout – test SKODAHOME.cz

Fabia Combi se vyznačuje tradičními přednostmi značky ŠKODA, jakými jsou spolehlivost, prostornost a mimořádně dobrý poměr ceny a užitné hodnoty. To vše nyní ještě umocňuje ŠKODA Fabia Combi Scout.

Fabia Combi Scout

Je vhodným partnerem pro všechny, kteří ocení praktickou výbavu, ale v žádném případě se nechtějí vzdát atraktivního vzhledu. Citlivě zakomponované ochranné prvky vnější karoserie propůjčují vozu nejen sebevědomý výraz, ale navíc chrání lak před poškozením.

Oplastované nárazníky (zadní se stříbrným difuzorem), šedé plastové lemy blatníků, prahů a spodní části dveří dávají na první pohled tušit, že Scout se cítí stejně dobře na silnici jako v lehkém terénu nebo na špatných cestách a chrání karoserii před odletujícími kamínky. Novinku představuje nově tvarovaný přední nárazník s kruhovými mlhovými světlomety (na přání také s Corner funkcí) a zcela novým stříbrně lakovaným nájezdovým krytem ve střední části spoileru. Exteriér vozu harmonicky doplňují kola z lehké slitiny Arktos 6,5J x 16″ (pneu 205/45 R16). V nabídce je najdete i v 17″ variantě Kentaur (7,0J x 17″, 205/40 R17).

Interiéru Scout dominuje speciální potahová látka sedadel v kombinaci šedé a černé barvy, na přání je k dispozici i částečně kožený interiér Floss nebo sportovní Pulse. Přístrojová deska může být v provedení Onyx/Onyx nebo Onyx/Stříbrnošedá. Na první pohled zaujmou černé tkané koberce s logem Scout či kryty pedálů z ušlechtilé oceli s protiskluzovými pryžovými prvky. Hlavice řadicí páky, vnitřní kliky dveří a rámečky ventilace jsou v matně stříbrném provedení.

Pro verzi Scout je připraven zbrusu nový, mimořádně výkonný benzinový motor 1,2 TSI / 63 kW nebo 77 kW. Výkonnější verzi 1,2 TSI / 77 kW lze také objednat se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG. Nabídku naftových agregátů pak tvoří turbodiesel 1,6 TDI CR ve výkonových variantách 66 kW nebo 77 kW.

Fotogalerie Škoda Fabia Combi Scout

SKODAHOME.cz testuje

Již když jsme přicházeli k testované Fabii Combi Scout, zaujali nás plastové díly.  První kilometry nám nenaznačili mnoho rozdílů mezi obyčejnou Fabií a modelem Scout. Ale fakt, že se nejedná o běžně rozšířený model, nás přesvědčil zájem ostatních řidičů při zastávce na benzinové pumpě v centru Prahy. Nám se pod kapotou ukrýval stokoňový naftový motor 1,6 TDI CR.Ač Scout má oproti běžné verzi větší kola a je nepatrně těžší, žádná z těchto věcí neovlivnila zásadně spotřebu paliva. Pouze vozidlo nepatrně ztratilo na stabilitě, ale to je podobné jako u konkurenčních značek v podobné výbavě. Jinak řízení vozu bylo přesné, stejné jaké známe u všech vozů s okřídleným šípem ve znaku. Zavazadlový prostor vyniká nejen svojí velikostí, ale i variabilitou. Příjemné jsou i různé síťky, plastové schránky, které udrží drobné náklady v požadovaném místě a poloze.

Naše jízdní zkouška proběhla i po nezpevněné cestě na břehu řeky Sázava, kde si Scout s přehledem poradil s nerovností cesty vedoucí do chatové kolonie. Podle zašpinění na našich fotografiích vidíte, že plasty mají své opotstatnění.  Kdo potřebuje pohodlný, prostorný a cenově přijatelný  automobil, který projede bez poškození i nezpevněné cesty, je tu pro něho právě Škoda Fabia Combi Scout.

Fotogalerie Škoda Fabia Combi Scout

Příště vám představíme, jak Škoda Citigo dobívá Prahu ve tří i pětidvéřové variantě.