Škoda 860 – 1:18

Náš největší výrobce modelů vozů s okřídleným šípem ve znaku Abrex, přinesl tradičně několik předvánočních modelů. Dnes vám představíme osmnáctinu Škoda 860.

Škoda 860 (1929-1932)

Nový automobil Škoda 860 se představil na podzimním pražském autosalonu v roce 1929.  Označení odpovídalo vždy počtu válců a výkonu v koních. Škoda 860 byla luxusní automobil , vyráběný automobilkou Škoda od roku 1929 a výroba byla ukončena v roce 1932. Byly to většinou šestimístné až osmimístné limuzíny,  ale vyráběly se např. i kabriolety. Motor byl vodou chlazený řadový osmiálec SV o objemu 3380 cm³, který měl výkon 44 kW (60 koní). Maximální rychlost byla 110 km/h. Vůz vážil 1265 – 1850 kg a celkem se vyrobilo 49 kusů, z toho 3 přežily dodnes. Jeden naleznete i nově otevřeném muzeu Škoda v Mladé Boleslavi.

Osmnáctina Škoda 860

Náš největší výrobce modelů vozů Škoda firma Abrex, přinesla na trh novinku v podobě osmnáctiny luxusního automobilu Škoda 860. Modely v tomto měřítku vždy patří k ozdobám sběratelské sbírky. Začátkem roku jsme vám představily model Laurin & Klement Voiturette A v měřítku 1:18 a dnešní model je již čtvrtým veteránem tohoto královského měřítka.

Měřítko 1:18 dává výrobcům vekou možnost přinést sběratelům model propracovaný do nejmenších detailů, a právě o to se pokusil Abrex u osmnáctiny Škoda 860. Již první pohled vám napoví, že dostáváte do ruky model vysoké kvality a hned v něm poznáte exponát muzea Škoda. Abrex nabízí modré provedení (exponát muzea Škoda), ale i tmavá červená a zelená barva modelu sluší.

Kontrast na modelu barvy a chromu naznačují, že i skutečný automobil patřil k luxusním limuzínám. Přední části vévodí chromovaná maska, na které je škodovácký znak a vše doplňují světla, na kterých naleznete i škodovácký znak. Po otevření kapoty vidíme věrnou zmenšeninu škodováckého osmiválce včetně karburátoru a dynama. Velice věrně působí střecha, které nechybějí švy, chromové lištičky, či naznačené nedokonalosti vypnutí jako u skutečného vozu. Celek doplňují velmi vydařené stupačky a objemný zadní kufr vyvedený do nejmenšího detailu.

Svojí kapitolou je interiér. Hned při otevření dveří vidíme velmi věrně propracovaný vnitřek karoserie. Příjemný koberec na podlaze, sedačky z měkčeného plastu nebo skládací nouzové sedáky dávají modelu opravdovou věrnost. Vše ještě doplňuje rozdílně barvená přední a zadní část interiéru, která nám dokazuje, že vůz používali bohatší majitelé.

SKODAHOME.cz známkuje

Hned od začátku nám bylo jasné, že model dostane výborné hodnocení, ale přeci jen mají u Abrexu ještě možnosti, kde modely dále vylepšovat. Víme, že i na osmnáctinách hraje také velkou roly cena a té se musejí přizpůsobit některé detaily. Na modelu bychom vytkli dvě věci. V prvé řadě by si více dokonalosti zasloužila plastová kola, která působí trochu nepřirozeně. Druhou věcí jsou přední blatníky, kde již venkovní linie by měla být více zakulacena, protože na modelu tvoří hranu. I přes tyto malé nedostatky dáváme modelu jedna méně a určitě bude ozdobou každé sbírky modelů s okřídleným šípem ve znaku.