ŠKODA Rapid, benzín nebo nafta ? – test SKODAHOME.cz

Jako vůbec první sériový vůz značky byla ŠKODA Rapid kompletně navržena v duchu nově vyvinutého designového jazyka automobilky. Karoserie s kompaktními rozměry (délka 4,48 metru, šířka 1,7 metru) má dokonalé proporce tvořené jasně a čistě modelovanými plo

ŠKODA Rapid

Není výsadou značky Škoda, ale většina výrobců automobilů přidává něco novému modelu navíc. ŠKODA Octavia neustále roste, a proto automobilka z Mladé Boleslavi přišla s novým modelem Rapid. Ten má rozměry první generace Octavie, ale technicky je o mnoho dále. Jeho stručná charakteristika je rodinné, prostorné auto za přijatelnou cenu. Tímto směrem se odvíjí i jeho provedení a výbava.

Design ŠKODA Rapid

Jasná řeč nového designu modelu Rapid: čisté tvary, nový dynamický charakter i nadčasová elegance.  Nové je nejen logo, ale i jeho umístění na kapotě vozu. Vysoce účinné hlavní světlomety představují spolu s mlhovými světlomety s Corner funkcí důležité bezpečnostní prvky. Prosvícením zadních světel do písmene C se Rapid důrazně hlásí ke značce ŠKODA. Skvělý “simply clever” detail modelu Rapid, který oceníte hned s prvním mrazem.

Interiér ŠKODA Rapid

Čistý styl a dokonalá funkčnost přístrojové desky pomáhají vytvářet ve voze Rapid příjemné prostředí.  Rapid Vám poskytne maximální pohodlí i při dlouhém cestování. A navíc jsou tu doplňky, které zvyšují praktičnost vozu, která ještě vzrůstá s ještě větším požitkem s exkluzivním koženým multifunkčním volantem.  Automatická klimatizace Climatronic zpříjemňuje jízdu nejen v horkých letních dnech.

Motory ŠKODA Rapid

Nabídka benzinových motorů startuje na tříválcovém agregátu 1,2 MPI/55 kW. Vyšší výkon pak přinášejí moderní přeplňované motory 1,2 TSI/63 kW a 77 kW. Nejsilnějším benzinovým motorem pro Rapid je vysoce spolehlivý, přeplňovaný čtyřválec 1,4 TSI/90 kW. Pro vybrané země pak nabídku doplňuje osvědčený agregát 1,6 MPI/77 kW. Dobrou volbou je i dieselová motorizace 1,6 TDI CR DPF/77 kW s příjemným výkonem a nízkou spotřebou paliva. Všechny motorizace TSI a TDI jsou k dispozici i ve verzi Green tec, která znamená větší úsporu paliva a nižší emise C02. Podle motorizace jsou vozy dodávány s mechanickou pěti nebo šestistupňovou převodovkou. K dispozici je i automatická sedmistupňová převodovka DSG určená pro 1,4 TSI/90 kW.

SKODAHOME.cz testuje

Měli jsme možnost porovnat dva vozy ŠKODA Rapid s výkonem motoru 77 kW. První s benzínovým motorem 1,2 TSI a druhý s dieselovým motorem 1,6 TDI.  Naším cílem bylo hlavně vybrat nejoptimálnější motor pro nový Rapid, který má nahradit Octavii první generace.

Fotogalerie ŠKODA RAPID 1,2 TSI

Škoda Rapid má být rodinné, prostorné auto za přijatelnou cenu,  a právě ta bude rozhodujícím faktorem při výběru motorové jednotky.  V současné době s velmi zajímavým akčním modelem „FRESH“.

První testovaný vůz ŠKODA Rapid byl s benzínovým motorem 1,2 TSI o výkonu 77 kW.  Tuto motorizaci známe již z většího typu Škoda Octavia, ale Rapidu podle nás sluší lépe.  Vůz dokáže velmi svižně rozpohybovat a poradí si i s naloženým Rapidem. Zde motor musíme trochu více točit, což se projevuje i na spotřebě.  Zákazníci u tohoto motoru budou ovlivňováni i nízkou sazbou povinného ručení – pojištění.

Fotogalerie ŠKODA RAPID – Vídeň

Druhou testovanou motorizací byl dieselový motor 1,6 TDI o stejném výkonu jako předešlá benzínová verze. Již po nastartování slyšíme rozdíl v hlučnosti. Naftový motor je znatelně hlučnější, ale vše si vynahradí po prvních ujetých kilometrech.  Rapid s dieselovým motorem jde velmi příjemně za plynem a lépe si poradí i s naloženým vozem.

SKODAHOME doporučuje

Obě motorizace při stejném výkonu mají své plusy i zápory. Benzínový motor je tiší, levnější a u naloženého vozu žíznivější.  Naopak právě spotřeba je hlavní předností dieselového motoru. Proti hovoří jeho hlučnost a dražší pořizovací náklady. 

Z našeho pohledu si mnoho zájemců pořídí levnější benzínovou variantu, ale naším typem je motor 1,6 TDI / 77 kW. Zvláště se vyplatí firmám a majitelům, kteří s vozem najedou více kilometrů.