XX.TipCars Pražský Rallysprint – povedený návrat domů

Pražský rallysprint se po třech letech vrátil na zpět do ulic v okolí strahovského stadionu. Už podle zájmu od přihlášených posádek před závodem bylo cítit že Strahov má magické kouzlo, které se odrazilo i v diváckém zájmu a i na atmosféře bylo znát, že n

XX.TipCars Pražský Rallysprint

Výsledky už známe, jubilejní desáté vítězství si z Rallysprintu vyjel Václav Pech spolu s Petrem Uhlem a jejich Mini WRC. Druhý skončil Jaroslav Melichárek a třetí Tomáš Kostka, oba na Fiestě RS WRC. Spousta jezdců z nabitého startovního pole (52 posádek, 10 vozů WRC) ale místo závodění o vteřiny přijela spíš bavit diváky. Suché shrnutí výsledků ale ani zdaleka nezachycuje fantastickou atmosféru na místě, doma, na Strahově, to se prostě muselo zažít.

Kdo nelenil a vyrazil na Strahov už v pátek, rozhodně nelitoval. Již od rána byla na místě podstatná část startovního pole a diváci měli spoustu času si v bezprostřední atmosféře užít desítky závodních vozů. V klidnější předzávodní den byla také možnost popovídat si s jezdci a vyzpovídat i jejich slavné spolujezdce a členy týmů.

Audi Quattro

V sobotu byly pak pro letošní ročník připraveny RZ kolem stadiónů: třikrát se jel okruh na tři kola a dvakrát Subaru RZ stylem start-cíl. Nejrychleji do závodu vlétl Jaroslav Melichárek s Fiestou WRC půjčenou od Martina Prokopa. Po druhé RZ do vedení šel Karel Trněný s Fabií WRC. Dále už byl ale závod v režii Václava Pecha, jenž měl silnou motivaci ve vidině 10. titulu z dosavadních 20. ročníků. Vyhrál další dva testy a to mu k dalšímu triumfu stačilo – před Melichárkem zvítězil o 2,7 vteřiny. Dva rychlostní testy vyhrál i Tomáš Kostka s Fiestou WRC a obsadil tak třetí pozici, když na vítězné Mini Václava Pecha ztratil jen 3 vteřiny. Na bronz se ale dramaticky posunul až v RZ, kde bojoval s Trněným, který poslední test prohrál o 0,9 vteřiny. První za speciály WRC dojel na 5. místě Polák Grzyb s Fiestou R5. Diváci si bohužel příliš neužili Audi Quattro pilotované Tomášem Engem, jeho vůz zradilo řízení již v první „erzetě“. Hůře ale skončil Enge starší, kterému se do cesty postavil sloup veřejného osvětlení. Technika selhala bohužel i Petru Hozákovi nebo Václavu Kopáčkovi. O velké vzrušení se postarali při průjezdech i historici, jízdy Nikiho Glisice budou nadlouho nezapomenutelným zážitkem.

A tak pořadatelé závodu závěrem děkují všem, bez jejichž pomoci by se závod nedal uskutečnit. Divákům, kteří v drtivé většině poslouchali pořadatele, je také třeba vyslovit poděkování. Všem zúčastněným posádkám, divákům i partnerům a zúčastněným pořadatelům soutěže přeje organizační výbor hodně klidu a pohody v blížících se svátcích Vánoc a těší se na setkání v příštím roce.

Konrád Vopička
Tiskový mluvčí XX.TCPR

Velká fotogalerie XX.TipCars Pražský Rallysprint