Dnes časně ráno se v Saint Andre des Alpes (region Alpes de Haute-Provence) spojili všichni soutěžící do jednoho startovního pole, které čítalo 317 vozů.

 

Mezi všemi se startovním číslem 44 Škoda 130 RS posádky Karel Mach / Honza Bláha a s číslem 233 BMW 2002 Ti Michala Suma a Jaroslava Mikulenky. Všechny čekala závěrečná společná část hvězdicové jízdy, ovšem s prvním testem jízdy pravidelnosti, kterých je na letošní 14. Rallye Monte Carlo Historigue celkem 14.

První zkouška pravidelnosti mezi Touët Escarène – Col de Braus – Castillon měřila pouze 21,5 km a posádky při ní vystoupaly do nadmořské výšky 1200 m. Trasa přes Col de Braus byla poprvé zařazena do Rallye Monte Carlo v roce 1924, tehdy ještě na nezpevněném povrhu, na asfaltu znovu od roku 1953 pravidelně do roku 1960. Až do roku 1961 se jednalo o soutěž pravidelnosti, s testovacími zkouškami zručnosti či zrychlení. Klasické měřené rychlostní zkoušky, jak je známe ze soutěží dnes, byly připraveny až v průběhu 30. ročníku Rallye Monte Carlo v roce 1961, tedy před 50 lety!

Po absolvování první zkoušky pravidelnosti čekal posádky již jen třiadvacetikilometrový přejezd do Monte Carla do časové kontroly u Beach hotelu a pak na rampu umístěnou u bazénu, kam Karel Mach s Honzou Bláhou dorazili krátce po poledni. Bohužel ne všichni rampou projeli, na trati prvního testu zůstalo například startovní číslo 1 posádky Erik Comas / Isabelle de Sedeleer s Alpine-Renault A 110 1600, kteří také startovali jako naši v Marrákeši. Klasifikování bohužel nebyli ani Michal Sum / Jaroslav Mikulenka, kteří odstavili porouchané BMW 2002 v Monte Carlu.

První test pravidelnosti vyhrála posádka Victor Sagi / Viktor Sagi jr. s Porsche 911 2.0 (startovní číslo 83) před dvojicemi Giovanni Breda / Angela de La Hoz na voze Lancia Fulvia HF (st.č. 74) a Jason Wright / Stefano Traverso s Alfou Romeo Giulietta Sprint Veloce (st.č. 298). Naše posádka Karel Mach / Honza Bláha se svojí Škodou 130 RS zaplatila nováčkovskou daň v tomto typu soutěže a obsadila celkově 246. místo se ztrátou 1006 bodů, ale jsou v Monacu a budou pokračovat v soutěži, stejně jako dalších 292 soupeřů.

Po dojezdu do Monaka čeká naši posádku zasloužený odpočinek se svými přáteli, jelikož za sebou mají již 2 728 km z Marrákeše do Monaka a do klasifikační etapy z Monaka do Valence odstartují až v neděli kolem sedmé hodiny ranní.

ČK motorsport

 

Související články :

Škoda 130 RS – po 34 letech na Rallye Monte Carlo

Škoda 130 RS startuje v Rally Monte Carlo historique

Marrákeš – Škoda 130 RS odstartovala

Škoda 130 RS již na starém kontinentu

Vůz Škoda 130 RS čekají zrádné Pyreneje