Značka ŠKODA letos na silnice snů v soutěži Silvretta Classic pošle silné trio. Na start nastoupí čerstvě restaurovaná ŠKODA 440 ‚Spartak’ z roku 1957, kterou doprovodí ŠKODA Felicia z roku 1961 a ŠKODA 1101 Tudor z roku 1948. Rally Silvretta Classic v ra

Silvretta Classic

Je pro značku ŠKODA už tradičně pevným termínem v kalendáři. O víkendu vyrazí na dech beroucí trať kolem masivu Silvretta tři automobilové legendy z Mladé Boleslavi. „Do Montafonu posíláme nádherné vozy z naší sbírky. Diváky a účastníky určitě nadchnou,“ říká Michal Velebný, koordinátor restaurátorské díly ŠKODA Muzea.

ŠKODA 440 ‚Spartak’ z roku 1957

‚Lahůdkou’ pro všechny fanoušky historických vozů je ŠKODA 440 ‚Spartak’ z roku 1957. Zajímavý soutěžní vůz, který ŠKODA AUTO v posledních letech podrobila důkladné renovaci, se poprvé veřejně účastní veteránské akce. Sportovně laděný Spartak byl postaven podle legendárního soutěžního vozu z poloviny padesátých let. Pod kapotou pracuje čtyřválcový motor o objemu 1.089 cm3 a o výkonu 40 koňských sil. Maximální rychlost činí až 110 km/h.

ŠKODA Felicia z roku 1961

Působivým reprezentantem šedesátých let je tyrkysově zelený roadster ŠKODA Felicia z roku 1961. Se svými elegantními tvary a výraznými křidélky na zádi je Felicia jedním z nejkrásnějších otevřených vozů své doby a dnes je mezi sběrateli velice oblíbená. Na soutěži Silvretta Classic startuje vůz z historických sbírek mladoboleslavské automobilky. Roadster Felicia se vyráběl v letech 1959 až 1964, z linky sjelo kolem 15.000 těchto vozů. Vedle skládací střechy byla v nabídce také varianta hardtop. Vůz poháněl čtyřválcový motor o výkonu 50 koňských sil a objemu 1.089 cm3. Maximální rychlost činí 130 km/h.

ŠKODA 1101 Roadster z roku 1948

Nejstarším automobilem značky ŠKODA bude v Montafonu ŠKODA 1101 Roadster z roku 1948, známější pod jménem Tudor. Tento na svou dobu luxusní vůz sloužil po roce 1948 na Úřadu vlády a od roku 1969 je ve sbírkách automobilky ŠKODA AUTO. Tudor je významným reprezentantem éry po druhé světové válce. Čtyřválcový motor o výkonu 32 koňských sil disponuje zdvihovým objemem 1.089 cm3.

Silvretta Classic v rakouském alpském údolí Montafon patří mezi neznámější veteránské akce v Evropě, v roce 2014 se bude konat posedmnácté. Trasa rally měří celkem 530 kilometrů a vede po nejkrásnějších silnicích rakouského Vorarlberska a kolem masivu Silvretta až na Bielerhöhe ve výšce 2.032 metrů. V soutěži jde hlavně o maximální preciznost. V rychlostních zkouškách se hodnotí dodržení přesnosti na setinu vteřiny.