Bugatti postupně vyřazuje svůj ikonický motor W-16. Ale nebojte se, nějakých 33 let po obskurním Cizeta-Moroder V16T je nová V-16 hned za rohem. Další Molsheimův hypercar dorazí v červnu s masivním hnacím ústrojím bez nucené indukce. O šestnáctiválcovém monstru se objevily nové detaily.

Jaké informace známe o novém V-16?

Generální ředitel Bugatti-Rimac Mate Rimac sdílel nedávno některé předběžné podrobnosti během konference Future of the Car Summit v Londýně. 36letý chorvatský inženýr a podnikatel odhalil, že V-16 zcela vynechá přeplňování turbodmychadlem. Je to významný odklon od Chironu a Veyronu, stejně jako EB110 před nimi. Všechny tři vozy otřásly nastavením quad-turbo.

Zakladatel a generální ředitel společnosti Rimac Group – která vlastní 55 procent Bugatti Rimac – odhalil, že nový motor V-16 bude měřit neuvěřitelných 39,3 palce. Díky tomu bude téměř o 16 palců delší než odcházející W-16. Ten bude vyřazen, jakmile skončí výroba Mistral roadster a pouze pro okruhový Bolide. U nově vyvinutého motoru již bylo potvrzeno, že se vyznačuje hybridizací.

To jsou všechny podrobnosti zatím potvrzené, takže toto je část, kde začínají spekulace. Německý časopis Auto Motor und Sport tvrdí, že V-16 má obří zdvihový objem 8,3 litru a byl vyvinut ve spolupráci s Cosworthem. Točí se až do 9 000 otáček za minutu a spolupracuje se třemi elektromotory. Dohromady by výkon mohl dosáhnout 1800 koní. Samotný spalovací motor je prý dobrý kolem 1000 koní.

Předpokládá se, že dva z elektromotorů pohánějí přední kola, zatímco třetí pohání zadní nápravu. Ten je údajně zabudován do dvouspojkové, osmistupňové automatické převodovky. S ohledem na DCT je sestava motoru/převodovky údajně dlouhá 78,7 palce. Pokud lze zprávám věřit, inženýři Bugatti nacpou baterii o kapacitě 24,8 kWh, která by stačila na dojezd 60 km.

AMS má dobrou autoritu, že náhradní Bugatti Chiron dosáhne rychlosti 100 km/h za dvě sekundy a 200 km/h za méně než pět. Z 0 na 300 km/h to bude trvat méně než deset sekund a úkol z 0-400 km/h by mohl být dokončen za méně než 25 sekund. Na rovinu, rychlost bude elektronicky omezena na 445 km/h.

Pokud bude zpráva přesná, bude vyrobeno pouze 250 vozů. Pro připomenutí, Veyron byl omezen na 450 kusů, zatímco Chiron se vyrábí v 500 exemplářích. Přestože odhalení proběhne příští měsíc, dodávky zákazníkům zřejmě nezačnou dříve než v roce 2026. Cena? Nejméně 3,6 milionu EUR.